Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, 2016 - 2016
Bu çalışmanın amacı, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini birlikte kullanarak bütüncül bir yaklaşımla dramanın sosyal iletişim becerileri üzerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın nicel bölümünde hem meta-analiz hem de tarama yöntemleri kullanılmıştır. Meta-analiz aşamasında, dramanın iletişim becerilerine olan etkisine yönelik 2000 ile 2015 yılları arasında ulusal düzeyde gerçekleştirilen tüm çalışmalar arasından dahil etme kriterlerini karşılayan 24 çalışma (2 makale, 19 yüksek lisans tezi ve 3 doktora tezi), Comprehensive Meta-Analiz ve MetaWin programları kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca, araştırmaya dahil edilen çalışmaların etki büyüklükleri eğitim düzeyi, konu alanı ve uygulama süresi özelliklerine göre de hesaplanmıştır. Tarama yöntemi aşamasında Kilis 7 Aralık Üniversitesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde okuyan öğretmen adaylarının (N = 386) sosyal beceri düzeylerini değerlendirmek için Sosyal Beceriler Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın nitel boyutunda, döküman inceleme temeline dayalı içerik analizi yoluyla makaleler ve tezlerden (N= 5) elde edilen verilerin tematik incelemesi Maxqda 11 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca, eylem araştırması kapsamında Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören ve maksimum varyasyon örneklemesi ile seçilen öğretmen adaylarının (N = 60) görüşlerine ilişkin veriler, yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmış ve Maxqda 11 programı ile analiz edilmiştir. Hem nitel hem de nicel bulgular dramanın sosyal iletişim becerileri üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır.