Türkiye'de Destek Eğitim Odası Üzerine Sistematik Bir Derleme


Creative Commons License

Seçil Karamuklu E., Talas S., Türkoğlu G.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, cilt.11, sa.3, ss.575-586, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmada Türkiye’de destek eğitim odası hizmetine yönelik olarak gerçekleştirilmiş olan çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma için Google Scholar (Google Akademik), Tübitak Ulakbim ve Yök Tez Merkezi veri tabanlarında “destek eğitim odası, kaynak oda ve resource room” anahtar kelimeleri kullanılarak tarama yapılmıştır. Tarama çerçevesinde ölçütleri karşılayan 38 araştırma çalışma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırma, destek eğitim odası hizmetine yönelik gerçekleştirilmiş olan çalışmaları derinlemesine incelemek amacıyla sistematik derleme şeklinde tasarlanmıştır. Araştırma sonucunda destek eğitim odasına yönelik olarak yapılan çalışmalarda öğretmenlere ilişkin hizmet içi eğitim ve uygulamanın yapılacağı alana yönelik donanımsal eksiklikler yaşandığı görülmektedir. Ayrıca destek eğitim odası hizmetinin yaşanılan tüm aksaklıklara rağmen bu hizmetten yararlanan öğrenciler açısından faydalı bir uygulama olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

In this research, it is aimed to examine the studies carried out for the support training room service in Turkey. For this research, Google Scholar (Google Scholar), TUBİTAK Ulakbim and YÖK Thesis Center databases were searched using the keywords "support training room, resource room and resource room". Within the framework of the screening, 38 studies that met the criteria were included in the study. The research was designed as a systematic compilation in order to examine in depth the studies carried out for the support education room service. As a result of the research, it is seen that in the studies carried out for the support training room, there are in-service training for teachers and hardware deficiencies in the field where the application will be made. The need for more work with the students who are the main beneficiaries and receive support education in these rooms comes to the forefront among the research participants. In addition, it is seen that the support education room service is a useful practice for the students who benefit from this service despite all the problems experienced. As a result, it can be stated that the training process in the support training rooms and all relevant personnel should be supported comprehensively.