BİLİNÇALTINI ETKİLEMEYE YÖNELİK SUBLİMİNAL REKLAM OBJELERİ VEANDY WARHOL


Creative Commons License

Taşkın Y.

Cumhuriyet ÜniversitesiIII. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri, Sivas, Türkiye, 8 - 10 Nisan 2016, ss.1188-1201

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Sivas
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1188-1201
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı; reklam sektöründe insan bilinçaltını yönlendirerek çok satış yapmayı sağlayan yöntemlerin, Pop Art sanatçısı Andy Warhol’ün çalışmalarında kullanıp kullanmadığını ortaya koymaktır. Bu amaçla kaynak tarama yöntemi kullanılarak reklamcılıkta bilinçaltına yönelik kullanılan teknikler üzerinde durulmuş, daha sonra Andy Warhol’ün çalışmalarında kullanılan reklam ürünleri ele alınarak, çalışmaların hazırlanmasında bu tekniklerden yararlanıp yararlanmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak; Andy Warhol eserlerinde ayrıca bir çalışma yaparak bu yöntemi kullanmadığı, bu amaçla hazırlanmış reklam ürünlerini çalışmalarına baskı yöntemiyle olduğu gibi aktardığı görülmüştür. Bu yöntemlerden dolaylı yollarla faydalanarak eserleriyle kendi izleyicisi üzerinde etki yapmayı başarmış, satışlarını artırmış ve gelmiş geçmiş sanatçılar içinde daha hayattayken en fazla para kazananlar arasında isminin yer almasını sağlamıştır. Anahtar Kelimeler: Subliminal Reklam, Bilinçaltını Etkileme Yolları, Andy Warhol ve Eserleri.

The aim of this study is to demonstrate that whether Pop Art artist Andy Warhol used in his works the methods that enables doing more sales by directing the human subconscious in advertising industry sales. For this purpose, the techniques used for advertising in the subconscious has been concentrated by using the source scan methods, then taking advertising products that are used in the work of Andy Warhol, it has been tried to reveal whether to take advantage of this technique in the preparation of his studies. As a result; it has been found that Andy Warhol in his works did not use this method by doing additional effort, for this purpose, it has been seen that he transferred advertising product to his works by printing method. He was able to make an impact on their audience indirectly with the advantage of his method, increased their sales and has provided take the place of his name among most of the money winners ever more alive in artist. Key words: Subliminal advertising, The Ways Affecting Subconscious, Andy Warhol and His Works