MOBIL TEKNOLOJILERIN FIZIK LABORATUVARINDA KULLANIMI: TRANSFORMATÖR DENEYI


Okur M., Güngör Seyhan H.

2ND INTERNATIONAL "ARTEMIS" CONGRESS ON LIFE, ENGINEERING, AND APPLIED SCIENCES, İzmir, Türkiye, 17 - 19 Aralık 2022, cilt.1, ss.22-31

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.22-31
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adayları için 5E öğrenme modeline entegre edilmiş mobil teknoloji destekli laboratuvar uygulamalarında kullanılmak üzere rehber materyaller geliştirmektir. Çalışmada 5E öğrenme modelinin giriş, keşfetme ve değerlendirme adımlarını içeren öğrenci çalışma yaprağı ve 5E öğrenme modelinin tüm adımlarının anlatıldığı öğretmen kılavuz materyali tasarlanmıştır. Araştırma bir etkinlik geliştirme çalışması olduğundan “Transformatör” adlı örnek etkinlik ve bu etkinliğin geliştirilmesi sırasında izlenen adımlar ayrıntılı olarak sunulmuştur. Kılavuz materyallerin geliştirilmesine yönelik pilot uygulamalar sırasında materyallerin eksik yönleri tespit edilmiş ve uzman görüşü alınarak revize edilmiştir. Öğretmen adaylarının laboratuvarda mobil teknoloji desteği ile birçok değişkene ait verileri anlık olarak kaydedebildikleri ve sensörler yardımıyla grafiksel gösterimlerin PC tablet üzerinde senkronize bir şekilde gözlemlenebildiği belirlenmiştir. Böylece deneysel sonuçların yorumlanması ve grup üyelerinin tartışmaya katılması için yeterli zamanları kalmıştır.

Anahtar Sözcükler: Fen bilgisi öğretmeni adayı, transformatör, mobil teknoloji, NOVA 5000, 5E öğrenme modeli