Cumhuriyetten günümüze öğretmen yetiştirmede politika arayışı: Nedenler, sonuçlar, öneriler.


Creative Commons License

TOPCU İ.

Cumhuriyet 2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2019

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bir ülkenin eğitim sisteminde en belirleyici unsur olarak öğretmenler ve okul yöneticileri görülmektedir. Bizim ülkemizde okul yöneticileri de öğretmenler arasından seçilip atanmaktalar. Dolayısıyla Türk eğitim sisteminin niteliğini belirleyen en önemli husus öğretmen adaylarının, seçilmesi, yetiştirilmesi ve görevlendirilmesine ilişkin politikalar, uygulamalar ve süreçlerdir. Ülkemiz öğretmen yetiştirme konusunda yeterince tarihsel deneyime sahip bir ülkedir. Ancak bu deneyimler öğretmen yetiştirme politikasına ve uygulamalara bir şekilde yansıtılamamaktadır. Eğitme ilişkin yapılan değerlendirmeler, hazırlanan raporlar ve alınan sonuçlar paydaşları memnun edecek düzeyde görülmemektedir. Yapılan bunca reform ve değişikliklere rağmen sistemin istenilen düzeyde amacına ulaşamaması büyük ölçüde öğretmen faktörüne bağlanabilir. Bu çalışma ülkemizin öğretmen yetiştirme politikasını eğitimin felsefi temelleri bağlamında ele almaktadır.

Anahtar kelimeler: Etkili öğretmen, Eğitim felsefesi, Eğitim politikası, Öğretmen yetiştirme