Evrim dersi, bizzat şahsım tarafından ve doktora tez danışmanımın da katkılarıyla geliştirilen "İşbirlikli Tavşan Deliği " ve "Ters çevrilmiş İşbirlikli Tavşan Deliği " stratejisi şeklindeki iki farklı evrim öğretimi uygulaması gerçekleştirilerek yürütülmüştür. İşbirliklikli Tavşan Deliği Stratejisindeki "Tavşan Deliği", öğretmen adaylarının Evrim dersinde tecrübe ettikleri yolculuğu tanımlayan bir metafordur (Alice Harikalar Diyarında metaforu). Tarafımızdan 5 yıllık zorlu bir süreçte geliştirilen ve 12 multidispliner boyuttan oluşan bu biyolojik evrim konusuna özgü öğretim stratejisi (İşbirlikli Tavlşan Deliği Stratejisi), 12 boyuttan oluşmaktadır. Evrim dersi, bu 12 boyutu içerecek şekilde yeniden tasarlanmıştır.
Bir (1) numaralı boyut - Temel insan haklarının ve özgürlüklerinin farkında olun ve Evrim derslerini buna göre yapılandırın; İki (2) numaralı boyut - Rogers'ın insancıl kuramı; Üç (3) numaralı boyut- Etkili iletişimi merkeze alın; Dört (4) numaralı boyut - Dersleri karşılıklı saygı ve empati çerçevesinde işlemeye özen gösterin; Beş (5) numaralı boyut- "Din ve biyolojik evrim çatışır" mesajının ve hatalı algıların farkında olun; Altı (6) numaralı boyut - Kültürün etkisini göz ardı etmeyin; Yedi (7) numaralı boyut - Derse teori, kanun bilim ve dinin sınırları, bilim ve dinin varlığı ele alma biçimi, sahte bilim gibi bilim ve dinin doğasıyla ilişkili konuları ele alarak başlayın; Sekiz (8) numaralı boyut - Biyolojik evrimin kabulüne değil , bilimsel olarak anlaşılmasına odaklanın; Dokuz (9) numaralı boyut - Hassas kavramların öğrencilerin zihinlerindeki çağrışımlarını göz ardı etmeyin; On (10) numaralı boyut- Evrimin biyoteknoloji ve biyogüvenlik sahasındaki kullanımına ilişkin güncel örnekleri inceleyin ve ülkelerin uluslararası arenadaki gücüne etkisini tartışın; On bir (11) numaralı boyut - İşbirlikli öğretimin uygulama prosedürlerini grup normunu kıracak ve azınlık etkisini harekete geçirecek şekilde revize edin; On iki (12) numaralı boyut - Sosyal psikoloji merceğini dikkate alın