Amaç – Sağlık sektöründe verilen hizmetin kalitesini arttırmak için, hizmeti olumsuz etkileyen faktörlerin bulunup düzeltilmesi gerekmektedir. Sağlık sektöründe hizmet veren sağlık çalışanlarının yaşadıkları olumsuzluklar, doğrudan verilen hizmetin kalitesini etkilemektedir. Bu bağlamda; çalışmada dünyada farklı sektörlerdeki çalışanlar açısından birçok olumsuz özelliğe sahip sessiz istifa kavramının, sağlık çalışanları özelinde nedenleri ve çözüm yolları açısından neler yapılabileceği araştırılmıştır. Yöntem – Araştırmada alan yazından faydalanılarak ve uzman görüşleri alınarak hazırlanmış; sessiz istifa nedenlerini ve çözüm yollarını ifade eden yargıların yer aldığı anket formu kullanılmıştır. Tanımlayıcı araştırmanın evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde çalışan 2116 sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 440 hastane çalışanına yüz yüze ve çevrimiçi ortamda anket uygulanmış, kullanılabilir nitelikte olan 420 anket değerlendirmeye alınmıştır. Bulgular – Araştırmada katılımcıların meslek grupları ile sessiz istifa kavramı arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Görüşlere önem verilmemesi durumunun, sağlık teknikerlerini etkileme oranının hekim, hemşire, sağlık lisansiyerlerine göre fazla olduğu görülmüştür. Katılımcıların sessiz istifa eğilimlerinin, meslekteki çalışma sürelerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yetersiz personel sayısı ve fazla iş yükünün 0-5 yıl arası çalışanlarda oluşturduğu sessiz istifa eğiliminin 6-10 yıl, 11-15 yıl, 16-20 yıl, 21 yıl ve üzeri çalışanlara göre daha fazla olduğu görülmüştür. Tartışma – Yapılan araştırma sonunda sessiz istifa eğilimini etkileyen faktörlerin; sağlıkta şiddet, düşük ücret, takdir edilmemek, görüşlere önem verilmemesi, yetersiz personel sayısı ve fazla iş yükü, kariyer ve kişisel gelişim imkanlarının kısıtlı olması, yöneticilere karşı hissedilen güvensizlik duygusu, adaletli olunmadığı düşüncesi olduğu görülmüştür. Çözüm yolları olarak ise öncelikli olarak; ücretlerin artırılması, iş yerinde çalışanın kendini değerli hissedebileceği bir ortamın sağlanması, personel sayısının artırılması ve iş yükünün azaltılması ile takdir edilmek gelmektedir.
Purpose – In order to increase the quality of the service provided in the health sector, factors that negatively affect the service must be found and corrected. The negativities experienced by healthcare professionals serving in the healthcare sector directly affect the quality of the service provided. In this context; In this study, it was investigated what can be done in terms of the causes and solutions of the concept of silent resignation, which has many negative features for employees in different sectors around the world, specifically for healthcare workers. Design/methodology/approach- The research was prepared by making use of the literature and taking expert opinions; A survey form containing judgments expressing the reasons for silent resignation and solutions was used. The population of the descriptive research consists of 2116 healthcare personnel working at Sivas Cumhuriyet University Health Services Training and Research Hospital. A face-toface and online survey was administered to 440 hospital employees who voluntarily agreed to participate in the research, and 420 usable surveys were evaluated. Findings – In the study, a significant difference was detected between the professional groups of the participants and the concept of silent resignation. It has been observed that the rate of not paying attention to opinions affects health technicians more than physicians, nurses and health licensees. A significant difference was detected between the participants' working hours in the profession and the concept of silent resignation. It has been observed that the silent resignation tendency caused by insufficient number of personnel and excessive workload in employees with 0-5 years of experience is higher than in employees with 6-10 years, 11-15 years, 16-20 years, 21 years and above. Discussion – As a result of the research, the factors affecting the silent resignation tendency are; It has been observed that there are violence in healthcare, low wages, not being appreciated, not paying attention to opinions, insufficient number of personnel and excessive workload, limited career and personal development opportunities, a feeling of distrust towards managers, and the idea of not being fair. As for the solutions, primarily; Appreciation comes from increasing wages, providing an environment where employees feel valued at work, increasing the number of staff and reducing the workload.