Kuramcılar Çerçevesinden GELİŞİM KURAMLARINA BAKIŞ, ÖZYÜREK ARZU, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.267-278, 2024
Arnold
Lucius Gesell 21 Haziran 1880’de Alma-Wisconsin’de ailenin ilk çocuğu olarak
doğmuştur (Harris, 2011). Babası fotoğrafçı, annesi öğretmendir. Ebeveynlerinin
mesleği, Gesell’in kariyerine hizmet edecek iki beceriyi içermektedir (Dalton,
2005; Herman, 2001). Annesi 18, babası 36 yaşındayken evlenmiş, kısa süre sonra
da Arnold Gesell doğmuştur. Beş çocuğun en büyüğüdür. İki erkek ve iki kız
kardeşi vardır. Babası Gerhard Gesell Almanya’da ihmal edilmiş çocukluk
geçirmiş bir yetimdir. Gesell, annesi Christine’den severek öğretmeyi ve
öğrenmeyi öğrenmiştir (Gesell ve Reed, 2008; Harris, 2011)
Gesell
her zaman özenle giyinen, uzun boylu ve yapılı, seçkin tavırlı ve saygın,
otoriter havası olan biridir (Ball, 1977). 1909’da Chicago Üniversitesi’nden
öğretim üyesi arkadaşı Beatrice Chandler ile evlenmiş, iki çocuğu olmuştur
(Dalton, 2005; Harris, 2011). 1912 yılında “Normal Çocuk ve İlköğretim (The
Normal Child and Primary Education)” kitabını eşiyle birlikte yazmış, kitapta
J. H. Pestalozzi’yi model olarak sunmuş, çocuğa güvenerek katı disiplin, kural
ve baskıcı ortamdan kurtarmanın önemini vurgulamışlardır. Buna göre
öğretmenlerin yapması gereken, çocuğun sosyalleşirken olumlu içgüdü
geliştirmesine izin vermektir. Aynı zamanda Charles Dickens’ın kitaplarına
atıfta bulunarak kapitalizmin ailelere ve nesillere zarar vereceğini
belirtmişlerdir. Bunun önüne geçilmesinin yolunun, çocuğun erken yaşlarda
sağlıklı çevrede yetişmesi olduğunu vurgulamışlardır (Harris, 2011).
Gesell,
29 Mayıs 1961’de, doğum gününden bir ay önce ölmüştür (Knobloch, 2005).