Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, cilt.9, sa.1, ss.111-126, 2021 (Hakemli Dergi)
Fizik öğretiminde deney, öğretimin gerekli ve ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerin deney sırasında özellikle grafik çizme konusunda öğrenme güçlüğü yaşadıkları bilinmektedir. Teknolojide yaşanan gelişmeler fizik öğretimine yansımaktadır. Son yıllarda fizik laboratuvarlarında Arduino gibi mikrodenetleyici içeren elektronik kartların ve cep telefonu uygulamalarının kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bu uygulamaların öğrencilerin grafik çizme konusundaki öğrenme güçlüğünü gidermedeki etkisi Hooke yasası deneyi özelinde incelenmiştir. Programların bu deneyle ilgili veri toplamada etkili fakat verilerin işlenmesinde etkisiz olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle bu araştırmada Hooke Yasası deneyinin öğrencilerin grafik çizme becerisine katkı sağlayacak şekilde düzenlenmesi amaçlanmıştır. Diğer bilgisayar programlarının eksiği göz önünde bulundurularak deney, bir veri toplama kartı ve LabVIEW programı ile oluşturulan bir yazılım ile düzenlenmiştir. Yazılım ile yaylar ve kütleler kullanılarak düzenlenen Hooke Yasası deneyi için yayların kuvvet-uzama miktarı grafikleri çizilmiş ve yay sabitleri hesaplanmıştır. Yazılımın hem veri toplamada hem de verileri işlemede başarılı olduğu gösterilmiştir.