Bu çalışmada tüketicilerin helal gıda satın alma kararını etkileyecek faktörlerin daha yüksek fiyat ödeme istekliliğine olan etkisinde dini bağlılığın düzenleyici rolünü ortaya koymak amaçlanmıştır. 5-30 Nisan 2021 tarihlerinde kolayda örnekleme metoduyla 18 yaşından büyük 506 tüketiciden çevrimiçi anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Verilere ilk olarak Faktör Analizi uygulanmış, ölçeğin birleşme ve ayrışma geçerliliği ile iç tutarlılığı ortaya konmuş ve ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu görülmüştür. Daha sonra araştırma modeli YEM altında düzenleyicilik analizine tabi tutulmuştur. Analiz sonucunda depolama ve taşıma faktörü ile helal logo faktörünün yüksek fiyat ödeme istekliliği üzerindeki etkisinde dini bağlılığın düzenleyicilik rolü olduğu görülmüştür. Ancak kesim şekli, menşei ülke, fiyat bilinci ve gıda kalitesi faktörlerinin yüksek fiyat ödeme istekliliği üzerindeki etkisinde dini bağlılığın düzenleyicilik rolü olmadığı bulunmuştur. Ayrıca depolama ve taşıma ile dini bağlılığın tüketicilerin helal sertifikalı gıda ürünleri alırken yüksek fiyat ödeme istekliliğini pozitif olarak etkilediği de görülmüştür.
This study aims to reveal the moderating role of religious affiliation in the effect of factors that will affect consumers' decision to purchase halal food on their willingness to pay higher prices. Data was collected from 506 consumers over the age of 18 using an online survey technique using a convenience sampling method between 5-30 April 2021. First, Factor Analysis was applied to the data, the convergent and discriminant validity and internal consistency of the scale were demonstrated, and the scale was found to be valid and reliable. Then, the research model was subjected to moderation analysis under SEM. As a result of the analysis, it was seen that religious affiliation had a regulatory role in the effect of the storage and transportation factor and the halal logo factor on the willingness to pay high prices.