ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ÖZEL EĞİTİM MESLEK LİSELERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ


Seçil Karamuklu E.

ICSAS 4. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, İzmir, Türkiye, 7 - 09 Mart 2025, ss.115-126, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.115-126
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, özel eğitim öğretmenliği bölümü öğrencilerinin özel eğitim meslek liselerine ilişkin görüşlerinin detaylı olarak belirlenmesidir. Bu bağlamda, ilgili çalışmaya 2024-2025 eğitim öğretim dönemi içerisinde özel eğitim öğretmenliği bölümüne devam eden 15 öğrenci katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study) kullanılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu demografik bilgiler ile beş açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; özel eğitim meslek liselerinin öğrencilerin akademik, sosyal-duygusal ve mesleki gelişimleri açısından faydalı olduğu bunula birlikte okullarda kullanılan materyal ve doküman sayısının artırılması gerektiği ön plana çıkmaktadır. Ayrıca öğrencilerin sosyal gelişimleri açısından normal gelişim gösteren akranları ile de bir araya gelmelerinin gerektiği, okulların fiziki imkanlarının daha verimli ve işlevsel kullanılması, özel eğitim meslek lisesi sayılarının artırılmasının gerekliliği ve öğrencilerin tasarladıkları ürünlerin daha kapsamlı olarak topluma sunulması ve değerlendirilmesi gerektiği sonuçlarına da ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Özel eğitim, Özel eğitim meslek liseleri, Nitel araştırma, Durum çalışması