Bu araştırmada, nitelikli bir okul öncesi eğitim programının çocuğun bütün hayatı üzerinde etkili
olması nedeniyle daha detaylı incelenmesi ve yaşadığı sorunların saptanarak bu sorunların çözümü
için faydalı olacak saptamalar yapılması, alan yazında eksik görülen konuların belirlenerek ilerleyen
yıllarda araştırmacılara ışık tutması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu amaçsal
örneklemenin bir çeşidi olan ölçüt örnekleme yöntemine göre seçilmiş, 2013 yılından sonra yapılan
program güncellemesi dikkate alınarak 7 yılda (2013-2020) yayımlanan okul öncesi eğitim programı
içerikli 201 adet makale oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veriler Dergipark veritabanında yer
alan 2013-2020 yılları arasında yazılmış okul öncesi eğitim programı hakkındaki makalelerin alanyazın taraması yapılarak toplanmış, uzman görüşleri alınarak kuramsallaştırılmış ve her makaleye
birden başlayarak sayılar verilmiştir. Toplanan veriler MAXQDA programı ile analiz edilmiş, kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitime dış faktörlerin oldukça
büyük etkisi olduğu, programın çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak ve diğer derslerin eğitim
programları ile sarmal bir ilişki gözeterek hazırlandığı, öğretmenlerin fiziksel yetersizlikler ve deneyim
eksikliği nedeniyle uygulama aşamasında sorunlar yaşayabildiği ortaya çıkmıştır. Okul öncesi eğitim
programı uygulanırken öğretmenlere hizmet içi eğitimler düzenlenmesine önem verilmesi, aile eğitimleri konusunda daha fazla çalışma yapılması ve çocukların araştırıcılık özelliğini geliştirmek üzerine
yapılacak çalışmaların artırılması önerilmiştir
This study aimed to examine a qualified preschool education program in more detail, to reveal the
problems experienced by the child and to make useful determinations for the solutions of them and to
shed light on the researchers in the following years by contributing to the literature. The study group
of the study, selected according to the criterion sampling method, consisted of 201 articles on preschool
education program published in the last 7 years (2013-2020) within the scope of the program updated
in 2013. The data were collected by scanning the relevant articles published between 2013-2020 in the
Dergipark database. Categories and codes were created with the content analysis through MAXQDA
program. The results revealed that non-school factors had a great influence on preschool education, the
program was prepared by considering the developmental characteristics of the children and a spiral
relationship with educational programs of other courses, and teachers may have problems during the
implementation phase due to physical inadequacies and lack of experience. While implementing the
pre-school education program, it was suggested that in-service training programs for teachers should
be organized, more studies on family education and developing the research skills of children. should
be carried out.