Öğretmenlerde Çocuk Sevgisi


Creative Commons License

Ercan R.

JOURNAL OF TURKISH STUDIES, cilt.9, sa.8, ss.435-444, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 8
  • Basım Tarihi: 2014
  • Doi Numarası: 10.7827/turkishstudies.7370
  • Dergi Adı: JOURNAL OF TURKISH STUDIES
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.435-444
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çağdaş eğitim, öğretmenin sevgi duygusuna ve bilgisine sahip olmasını, bunu etkili biçimde kullanmasını temel alır. Çocuk sevgisi, çocuğun gelişimine koşulsuz destek sunmayı, korumayı, ilgi göstermeyi, empati ve iletişim kurmayı gerektirir. Öğretmende çocuk sevgisi, doğal / güdüsel bir duygu olmakla birlikte öğrenilmesi ve geliştirilmesi gereken bir duygudur. Günümüzde öğretmen yetiştiren kurumların çocuk sevgisini/duygusunu ne kadar kazandırdığı merak konusudur. Türk eğitim sistemi, akademik ve teknik bilgi ile donanmış sınıf geçmeyi okul başarısı için yeterli kabul etmiştir. Halbuki öğretmenliğin en önemli özelliklerinden biri “çocuk sevgisidir”. Çocuğu sevmeyen, çocuklarla vakit geçirmekten hoşlanmayan birinin öğretmen yeterliliklerine sahip olduğu düşünülemez. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin çocuk sevgisini betimlemek, çocuk sevgisi ile demografik değişkenler arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını saptamaktır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Tarama deseni; bir evren içinde seçilen bir örneklem üzerinde yapılan çalışmalar yoluyla evren genelindeki eğilim, tutum veya görüşlerin nicel veya nümerik olarak betimlenmesini sağlar (Creswell, 2013:155). Araştırmanın veri kaynağını 2012-2013 öğretim yılında, Sivas merkez ilçede görev yapan farklı branşlardan 564 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler “Barnett-Çocuk Sevme Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 17.00 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin cinsiyeti ve branşı ile çocuk sevgisi arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yaşı, medeni durumu, çocuk sayısı ve mesleki deneyimi ile çocuk sevgisi puanları arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Çocuk sevgisi, Öğretmen, Çocuk Sosyolojisi