JOURNAL OF TURKISH STUDIES, cilt.14, sa.3, ss.1649-1659, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi, Sosyal Bilgiler ve İlköğretim Matematik öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının akademik akran desteklerini etkileyen örgütsel faktörlerin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu araştırma tarama modelde tasarlanmış ve tabakalı örnekleme yöntemine göre belirlenen ve gönüllü olan 300 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile Arslan ve Akın (2014) tarafından geliştirilen Öğrenci Akademik Destek Ölçeği uygulanmıştır. Ölçek; Bilgisel Destek, Saygı Destek, Motivasyon Destek ve Rahatlama Desteği olarak 4 alt boyut ve toplam 15 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğe ait cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0.82 olarak bulunmuştur. Ölçekten elde edilebilecek puan15 ile 75 puan arasında değişmektedir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS (ver.22.00) paket programı kullanılmıştır. Veriler normal dağılıma uygunluk gösterdiğinden (Kolmogorov-Smirnov), veriler çözümlenirken Anova, Tuckey ve t testi kullanılarak yanılma düzeyi .05 olarak alınmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının ölçekten elde ettikleri toplam puan ve alt boyut puan ortalamalarının cinsiyetlerine göre yapılan karşılaştırmalarında anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Öğretmen adaylarının yaşlarına göre elde ettikleri ölçek alt boyut ve toplam puanları karşılaştırıldığında, bilgisel destek ve rahatlama desteği alt boyut puanları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.