Bu çalışma, Afgan öğrenciler özelinde Türkiye’nin uluslararası öğrenciler üzerinden inşa ettiği kamu diplomasisi faaliyetlerinin karşı karşıya olduğu tehditleri ayrımcılık ve ırkçılık algısı temelinde ele almıştır. Çalışmanın bulguları, Afgan öğrencilerin algısında, Türk toplumunda kendilerine yönelik önyargı, sosyal dışlama, ayrımcılık, zenofobi ve hatta ırkçı davranışların yaygın şekilde görüldüğünü ortaya koymuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemi takip edilmiştir. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi’nden toplamda 15 öğrenciyle derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiş ve veriler Maxqda 2020 programıyla analiz edilmiştir.
This study analyzes the threats faced by Türkiye's public diplomacy activities through international students based on the perception of discrimination and racism. The findings of the study revealed that, in the perception of Afghan students, prejudice, social exclusion, discrimination, xenophobia, and even racist behaviors are common in Turkish society. The study followed a qualitative research method, conducting in-depth interviews with a total of 15 students from Sivas Cumhuriyet University and Süleyman Demirel University, and the data were analyzed with Maxqda 2020 software.