Artırılmış Gerçeklik ile İlgili Yapılan Matematik Eğitimi Araştırmalarının Eğilimleri


Creative Commons License

Konur K., Keskin B.

JOURNAL OF WORLD OF TURKS, cilt.14, sa.3, ss.179-198, 2022 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2022
  • Doi Numarası: 10.46291/zfwt/140312
  • Dergi Adı: JOURNAL OF WORLD OF TURKS
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Academic Search Premier, IBZ Online, Index Islamicus, MLA - Modern Language Association Database, Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.179-198
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik ile ilgili yapılan akademik çalışmaların eğilimlerinin raporlaştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma betimsel bir araştırmadır ve taranan veri tabanları sınırlılığında bir tür alan yazını taramasıdır. Çalışma sürecinde Web of Science veri tabanlarında “Augmented Reality” ve “Mathematics” anahtar kelimeleri kullanılarak eğitime ilişkin kategorilerde arama yapılmıştır. Çalışmanın veri setini, araştırmacı tarafından belirlenen kriterlere uygun 2010-2022 yılları arasında yayımlanan 122 akademik çalışma oluşturmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre artırılmış gerçeklik ile ilgili yapılan matematik eğitimi araştırmalarının sayısı 2016 yılı ve sonrasında ilerleyen yıllara paralel olarak artış göstermiştir. Bu araştırmalarda en sık yayın yapılan dil İngilizce olurken en çok yapılan akademik çalışma türü makale ve bildiri olmuştur. En sık kullanılan araştırma modelleri sırasıyla deneysel, sistematik derleme ve taramadır. Öte yandan ABD, Meksika ve İspanya ise sırasıyla artırılmış gerçeklik ile ilgili matematik eğitimi çalışmalarının en çok yayımlandığı üç ülkedir. Artırılmış gerçeklik ile ilgili matematik eğitimi çalışmalarında en sık kullanılan anahtar kelimeler ise “augmented reality”, “mathematics”, “stem”, “virtual reality”, “technology”, “stem education” ve “math education” olmuştur.

This study aims to report the trends of academic studies on augmented reality in mathematics education. The study is descriptive research and is a kind of literature review within the limited databases scanned. During the study, a search was made in the categories related to education by using the keywords "Augmented Reality" and "Mathematics" in Web of Science (WoS) databases. The data set of the study consists of 122 academic studies published between 2010-2022 in accordance with the criteria determined by the researcher. According to the results of the study, the number of mathematics education research on augmented reality has increased in 2016 and later in parallel with the following years. While the most frequently published language in these studies was English, the most common type of academic study was articles and papers. The most commonly used research models are experimental, systematic review and screening, respectively. On the other hand, USA, Mexico, and Spain are the three countries where mathematics education studies related to augmented reality are published the most, respectively. The most frequently used keywords in mathematics education studies related to augmented reality were "augmented reality", "mathematics", "stem", "virtual reality", "technology", "stem education" and "math education".