Journal of emerging economies and policy (Online), cilt.10, sa.2, ss.361-376, 2025 (TRDizin)
Teknolojinin hızla gelişmesi ve dijitalleşmenin yaygınlaşması, kamu hizmetlerine uzaktan erişimi cazip halegetirmiştir. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yerel yönetimlerin dijital yönetişim bağlamında kamuhizmetlerini sunma biçimleri değişmiştir. Sivas il ve ilçe belediyelerindeki dijital yönetişim uygulamalarınıngelişime açık ve araştırmaya elverişli olması da bu araştırmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Araştırmanınamacı, Sivas il ve ilçe belediyelerinde dijital yönetişim uygulamaları çerçevesinde belediye personellerininyerel yönetimlerde sunmuş oldukları hizmetlerin vatandaş ve STK temsilcileri tarafından kullanımlarınınbelirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve amaçlı örneklem yöntemikullanılmıştır. Sivas il ve ilçelerindeki 17 belediye personeli, 12 STK temsilcisi ve 17 vatandaş çalışmagrubunu oluşturmakla birlikte toplam 46 katılımcının maksimum çeşitlik göstermesine dikkat edilmiştir.Çalışma kapsamında, katılımcılar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler deşifreedildikten sonra tematik analiz yöntemi kullanılarak kodlamalar yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre Sivasil ve ilçe belediyelerinde dijital yönetişim yaklaşımının ve e-belediyecilik uygulamalarının geliştirilmesigerektiği, dijital yönetişim bağlamında, vatandaşların ve STK’ların katılımının sınırlı olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca, belediyelerdeki maddi kaynakların yetersizliği de bu uygulamaların yaygınlaşmasını engelleyenönemli bir faktördür. Belediyelerde şeffaf, hesap verebilir ve katılımcı bir sistemin oluşturulabilmesi için tümaktörlerin dahil edildiği daha fazla kamu hizmeti dijital uygulamalarla entegre edilmelidir.
The rapid development of technology and the spread of digitalisation have made remote access to publicservices attractive. As in the world, the way local governments provide public services in the context of digitalgovernance has changed in Turkey. The fact that digital governance practices in Sivas provincial and districtmunicipalities are open to development and suitable for research constitutes the starting point of this research.The aim of this research is to determine the use of the services provided by municipal staff in local governmentsby citizens and NGO representatives within the framework of digital governance practices in Sivas provincialand district municipalities. Case study design and purposive sampling method, one of the qualitative researchmethods, were used in the study. Although 17 municipal staff, 12 NGO representatives and 17 citizens in Sivasprovince and districts constitute the study group, maximum diversity of 46 participants was taken intoconsideration. Within the scope of the study, semi-structured interviews were conducted with the participants.After the interviews were transcribed, coding was made using thematic analysis method. According to theresults of the study, it was determined that the digital governance approach and e-municipality practices shouldbe developed in Sivas provincial and district municipalities, and the participation of citizens and NGOs in thecontext of digital governance is limited. In addition, the lack of financial resources in municipalities is also animportant factor preventing the widespread use of these practices. In order to create a transparent, accountableand participatory system in municipalities, more public services involving all actors should be integrated withdigital applications.