Bu araştırma Fransa’daki Aix-Marseille Üniversitesi'nin lisans düzeyi resim öğretim programını öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda CIPP (Context, Input, Process, Product) program değerlendirme modeli kullanarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada programın teorik ve pratik dengesi, öğrenci kazanımları ile uyumu, ders içeriğinin yeterliliği, fiziksel altyapı eksiklikleri ve teknoloji kullanımı ele alınmıştır. Çalışma grubu Aix-Marseille Üniversitesi'nde görev yapan 6 öğretim elemanından oluşmaktadır ve katılımcılar gönüllülük esasına göre seçilmiştir. Veriler 2015 yılının ilk yarısında yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmıştır. CIPP modeline uygun sorular kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi tekniklerinden yararlanılmış, çıkarılan kod ve kategoriler özenle sınıflandırılmıştır. Bulgular, öğrencilerin eleştirel düşünme ve yaratıcılığını geliştiren içeriklerin programda yer aldığını; ancak teknolojik donanım ve materyal eksikliklerinin öğrenci performansını olumsuz etkilediğini ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra bireysel ve grup etkinliklerinin dengeli bir şekilde uygulanmasının öğrenci başarısını artırdığı vurgulanmıştır. Disiplinlerarası iş birliğinin artırılması ve teknolojik altyapının geliştirilmesi programın etkinliğini daha da yüksek bir seviyeye taşıyacaktır. Bu araştırma resim öğretim programlarının etkililiğini artırmak için önemli çıkarımlar ve gelecek çalışmalar için de öneriler sunmaktadır.
This study aims to evaluate the undergraduate painting education program at Aix-Marseille University in France using the CIPP (Context, Input, Process, Product) evaluation model based on the perspectives of faculty members. The study examines the balance between theoretical and practical components, the alignment with student outcomes, the adequacy of course content, and the deficiencies in physical infrastructure and technological integration. The research group consists of six faculty members from Aix-Marseille University, selected on a voluntary basis. Data were collected through face-to-face interviews conducted in the first half of 2015, using questions tailored to the CIPP model. Descriptive and content analysis techniques were utilized to analyze the data, with identified themes and codes systematically categorized. Findings reveal that the program includes content fostering critical thinking and creativity, but technological and material deficiencies negatively impact student performance. Additionally, it was highlighted that a balanced approach to individual and group activities enhances student success. The study emphasizes the importance of interdisciplinary collaboration and technological advancements to further improve the program’s effectiveness. This research provides critical insights to enhance the effectiveness of painting education programs and offers recommendations for future studies to address current gaps and challenges in the field.