Eurasian journal of music and dance (Online), cilt.20, ss.163-176, 2022 (Hakemli Dergi)
Koro müziği ve uygulamalarının kişilerin bireysel ve sosyal gelişimleri için uygun ortamlar oluşturduğu
söylenebilir. Birlikte şarkı söylemenin; diğer koristler ile ortak bir ürün sunmak, sorumluluk almak, topluluk
içerisinde kendini var edip ortaya koymak gibi etkili sonuçları olabilmektedir. Bu noktada, koro müziği
uygulamalarının kişinin özgüveninin şekillenmesi ve beslenmesi bakımından yardımcı bir unsur olduğu
düşünülmektedir. Özgüven, yaşantılar sonucu oluşmakta olup, kişinin hayata karşı duruşunu belirleyen temel
unsurlardandır. Aile, okul, ikili ilişkiler, meslek hayatı vb. gibi bütün yaşam alanlarında kişilerin özgüvenlerini
nasıl yansıttıkları belirleyici olmaktadır. Müzik eğitimi ve koro alanında çalışan araştırmacılar, eğiticiler, koristler,
öğrenciler ve koro şefleri için, koro müziği ve eğitiminin kişilerin özgüven algılarına olumlu katkılarda bulunduğu
ve bulunacağı kabulünden hareketle; bu doğrultuda yapılacak çalışmaların etkili sonuçlar doğuracağı
düşünülmektedir. Alan yazında koro müziği ve özgüven ilişkisine dair az sayıda çalışma olması, diğer bir deyişle,
daha çok son yıllarda çalışılmaya başlanması nedeniyle, bu ve bu tür çalışmaların gerekli olduğu ve ardından gelen
çalışmalara da bir perspektif sunacağı beklenmektedir. Araştırma, koro müziği ve eğitimi ile özgüven unsuru
arasında nasıl bir ilişki vardır?” sorusu üzerine odaklanmış nitel bir çalışmadır. Literatür tarama ile bir kuramsal
çerçeve oluşturulmuş, sonuç ve tartışma bölümünde ise bu teorik temele dayanarak ilişkiler kurularak
değerlendirmeler yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Koro müziği, koro eğitimi, özgüven, müzik psikolojisi, müziğin sosyal psikolojisi.
As is known, choir music and practices generate suitable conditions for individual and social progress. Singing
together has some effective results like forming a collective product with other chorists, expressing self in an
ensemble, and taking responsibility. At this point, it is considered that; choir music practices are a supporting
factor for forming and shaping one’s self-confidence. Self-confidence forms with daily-life experiences and a basic
factor for one’s lifestance. It’s determinative that how individuals reflect their self-confidence in every aspects of
life as; family, school, career, etc. Based on acceptance that; choir music and education makes positive contribution
for self-confidence perception; this kind of researchs will have effective consequences for educators, chorists,
students, choir conductors and field researchers. Owing to the rarity of studies on choir music and self-confidence
relations; it is predicted that, this kind of researches are required and will give different perspectives for literature.
This is a qualitative study focused on the resarch question: “How is the relation between choir music and education
with self-confidence?”. A conceptual framework constituted with literature review. Relations betweeen choir
music and self-confidence evaluated in discussion-conclusion title based on the therotical point of view.
Keywords: Choir music, choral education, self-confidence, music psychology, social psychology of music.