KORO MÜZİĞİ EĞİTİMİ VE ÖZGÜVEN KAVRAMI ÜZERİNE KURAMSAL BİR İNCELEME


Creative Commons License

Kaçmaz D., Çağlar B.

Eurasian journal of music and dance (Online), cilt.20, ss.163-176, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Koro müziği ve uygulamalarının kişilerin bireysel ve sosyal gelişimleri için uygun ortamlar oluşturduğu söylenebilir. Birlikte şarkı söylemenin; diğer koristler ile ortak bir ürün sunmak, sorumluluk almak, topluluk içerisinde kendini var edip ortaya koymak gibi etkili sonuçları olabilmektedir. Bu noktada, koro müziği uygulamalarının kişinin özgüveninin şekillenmesi ve beslenmesi bakımından yardımcı bir unsur olduğu düşünülmektedir. Özgüven, yaşantılar sonucu oluşmakta olup, kişinin hayata karşı duruşunu belirleyen temel unsurlardandır. Aile, okul, ikili ilişkiler, meslek hayatı vb. gibi bütün yaşam alanlarında kişilerin özgüvenlerini nasıl yansıttıkları belirleyici olmaktadır. Müzik eğitimi ve koro alanında çalışan araştırmacılar, eğiticiler, koristler, öğrenciler ve koro şefleri için, koro müziği ve eğitiminin kişilerin özgüven algılarına olumlu katkılarda bulunduğu ve bulunacağı kabulünden hareketle; bu doğrultuda yapılacak çalışmaların etkili sonuçlar doğuracağı düşünülmektedir. Alan yazında koro müziği ve özgüven ilişkisine dair az sayıda çalışma olması, diğer bir deyişle, daha çok son yıllarda çalışılmaya başlanması nedeniyle, bu ve bu tür çalışmaların gerekli olduğu ve ardından gelen çalışmalara da bir perspektif sunacağı beklenmektedir. Araştırma, koro müziği ve eğitimi ile özgüven unsuru arasında nasıl bir ilişki vardır?” sorusu üzerine odaklanmış nitel bir çalışmadır. Literatür tarama ile bir kuramsal çerçeve oluşturulmuş, sonuç ve tartışma bölümünde ise bu teorik temele dayanarak ilişkiler kurularak değerlendirmeler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Koro müziği, koro eğitimi, özgüven, müzik psikolojisi, müziğin sosyal psikolojisi.

As is known, choir music and practices generate suitable conditions for individual and social progress. Singing together has some effective results like forming a collective product with other chorists, expressing self in an ensemble, and taking responsibility. At this point, it is considered that; choir music practices are a supporting factor for forming and shaping one’s self-confidence. Self-confidence forms with daily-life experiences and a basic factor for one’s lifestance. It’s determinative that how individuals reflect their self-confidence in every aspects of life as; family, school, career, etc. Based on acceptance that; choir music and education makes positive contribution for self-confidence perception; this kind of researchs will have effective consequences for educators, chorists, students, choir conductors and field researchers. Owing to the rarity of studies on choir music and self-confidence relations; it is predicted that, this kind of researches are required and will give different perspectives for literature. This is a qualitative study focused on the resarch question: “How is the relation between choir music and education with self-confidence?”. A conceptual framework constituted with literature review. Relations betweeen choir music and self-confidence evaluated in discussion-conclusion title based on the therotical point of view. Keywords: Choir music, choral education, self-confidence, music psychology, social psychology of music.