Управление региональной экономикой и подготовка специалистов: взгляд в ХХІ век-Bölgesel ekonominin yönetimi ve uzmanların eğitimi: 21. yüzyıla bir bakış-Uluslararası Bilim-Uygulama Konferansı, Simkent, Kazakistan, 16 - 17 Mayıs 2003, ss.77-85
Uluslararası sermaye hareketlerinin büyük bir bölümü çok uluslu firmalar tarafından yapılmaktadır. Bu durum zaten dengesiz olan gelir dağılımını daha da adaletsiz hale getirmektedir. Küçük firmaların uluslararası yatırımlarını artırmalarının bir yolu da ürünlerini bölgesellikten uluslararası alana kaydırmalarıyla mümkün olabilecektir. Ancak bürokratik engeller, uluslararası rekabetin çok yüksek olması, büyük yatırımların gerekmesi gibi konular küçük firmaların yurt dışına açılmasının önündeki en büyük engellerdir. Bu engellerin aşılmasının yollarından birisi bölgesel ve geleneksel ürünlerini tanıtmak için küçük ve orta ölçekli firmaların web sitelerini birden fazla dille yazmaları ve uluslararası tanınır hale gelmeleridir. Günümüz teknolojik gelişmeleri sayesinde küçük firmalar da dünyanın birçok ülkesinde ürünlerini tanıtarak farklı ülkelerde geleneksel ürünlerini satmak için yeni şubeler açma şansına sahiptirler.
A large part of international capital movements are made by multinational companies. This situation makes the already unbalanced income distribution even more unequal. One way for small companies to increase their international investments will be possible by shifting their products from the regional to the international arena. However, issues such as bureaucratic obstacles, high international competition, and the need for large investments are the biggest obstacles for small companies to expand abroad. One of the ways to overcome these obstacles is for small and medium-sized companies to write their websites in more than one language to promote their regional and traditional products and to become internationally recognized. Thanks to today's technological developments, small companies have the chance to open new branches to sell their traditional products in different countries by promoting their products in many countries of the world.