Coğrafya Öğretimi ve Yaratıcı Düşünce


Creative Commons License

Akbulut G.

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.31, sa.28, ss.215-223, 2004 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 31 Sayı: 28
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.215-223
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, yaratıcı düşüncenin coğrafya öğretimindeki yerini belirlemektir. Yönlendirmeler ve doğuştan gelen özelliklerle şekillendirdiğimiz yaratıcı düşüncenin öğrencilerde ortaya çıkmasında okullardaki mekanın durumu ve öğretmenlerin etkisi büyüktür. Öğrencilerin sınıf ortamında öğrendikleri kavramları çok yönlü ve yaratıcı düşünmeleri, farklı bir dünya görüşü, bağımsız, ileriyi görmeleri, edindikleri bilgileri günlük yaşantılarında kullanmaları açısından önemlidir.