Coğrafya Öğretimi ve Yaratıcı Düşünce


Creative Commons License

Akbulut G.

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.31, no.2, ss.215-223, 2004 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 31 Konu: 28
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.215-223

Özet

Bu çalışmanın amacı, yaratıcı düşüncenin coğrafya öğretimindeki yerini belirlemektir. Yönlendirmeler ve doğuştan gelen özelliklerle şekillendirdiğimiz yaratıcı düşüncenin öğrencilerde ortaya çıkmasında okullardaki mekanın durumu ve öğretmenlerin etkisi büyüktür. Öğrencilerin sınıf ortamında öğrendikleri kavramları çok yönlü ve yaratıcı düşünmeleri, farklı bir dünya görüşü, bağımsız, ileriyi görmeleri, edindikleri bilgileri günlük yaşantılarında kullanmaları açısından önemlidir.