Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Bilimleri Dergisi, cilt.12, sa.3, ss.18-26, 2008 (Hakemli Dergi)
ÖZ
Amaç: Öğretim elemanlarının sağlıklı yaşam biçimi
davranışlarını ve bazı ilişkili faktörleri belirlemektir.
Yöntem: Kesitsel tipte olan araştırmanın örneklemini
300 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Veriler Sağlıklı Yaşam
Biçimi Davranışları Ölçeği (SYBD) ile toplanmış, ortalama, t
testi ve varyans analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğretim elemanlarının SYBD puanları,
egzersiz ve stresle baş etme alanında düşük, kendini
gerçekleştirme ve kişilerarası ilişkiler alanında yüksektir. SYBD
puanları ile yaş, medeni durum, çocuk sayısı ve akademik statü
arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur.
Sonuç: Bu çalışma öğretim elemanlarının yeterli
egzersiz yapmadığını ve stresle yeterli baş edemediğini ortaya
koymuştur. Ayrıca daha yaşlı, evli ve öğretim üyesi kadrosunda
olan akademisyenlerin daha sağlıklı bir yaşam sürdüklerini
ortaya koymuştur.
Anahtar Sözcükler: Sağlığı geliştirme, sağlıklı yaşam
biçimi, öğretim elemanları