Fast-Food Ürünlerinin Tercih Edilme Nedenlerinin Tespiti: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama


Akçadağ M., Bozkurt T.

Journal Of Life Economics, cilt.6, sa.6, ss.449-462, 2019 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 6
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Journal Of Life Economics
  • Derginin Tarandığı İndeksler: ABI/INFORM, Index Islamicus, Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.449-462
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünya genelinde, hayatın hemen her alanını kolaylaştırmak adına, pratikleşmeye yönelik alternatiflerin ortaya çıkması, yeme alışkanlıklarını da evrilmeye yöneltmiştir. Öyle ki, yapılan araştırmalar sonucunda geleneksel yeme alışkanlıklarından fast food yeme şekline büyük bir geçiş yapıldığı görülmektedir. Fast food yeme şeklinin hitap ettiği büyük bir hedef kitle vardır ki, bu kitlenin önemli bir bölümünü gençler özellikle de öğrenciler oluşturmaktadır.

Bu çalışma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi öğrencilerinin fast food ürünlerini tercih etme nedenlerini belirlemek ve bu nedenlerle öğrencilerin demografik özellikleri ile bir farklılık olup olmadığını anlamak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın anakütlesini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Ankette fast food ürünlerini tercih etme nedenlerini anlamaya yönelik Öncü ve ark. (2007) tarafından uygulanan ölçekten yararlanılmıştır. Ölçek 6 boyuttan oluşmakta ve boyutlar toplamda 19 ifade ile ölçülmektedir. Uygulanan anket formunun ikinci bölümünde ise öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemeye yönelik ifadeler yer almaktadır.

Araştırmanın bulguları arasında öğrenciler için fast food tercih etme nedenlerinden ürün özelliği boyutundan olan yiyeceklerin tazeliği alt boyutu önemli görülmektedir.