Mustafa Necati ve Eğitim Felsefesi


Creative Commons License

ZABUN E.

Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.322-330, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.322-330
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, eğitim alanında gerçekleştirdiği devrim niteliğindeki yeniliklerle Türk Eğitim Tarihimizdeki eğitim bakanlarımız arasında yer alan Mustafa Necati, hayatı, eğitimci kişiliği ve Cumhuriyetin ilanından sonra iki dönem maarif vekâletliği görevinde öğretmenlik mesleği ile ilgili çalışmaları, bakanlık teşkilat yapısında yaptığı düzenlemeler, harf devriminin gerçekleştirilmesi ve yaygınlaştırılması konusundaki olağanüstü çabaları ve bu kapsamda millet mekteplerinin açılması ve yaygınlaştırılmasındaki çabaları ve eğitim sistemine katkıları, hakkında yapılan bilimsel çalışmalar, yazılan kitaplar ve resmi belgelerden yararlanılarak dokuman incelemesi yöntemiyle ele alınarak değerlendirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Mustafa Necati, Maarif vekâleti, Eğitim Felsefesi

In this study, Mustafa Necati, who is among our ministers of education in our Turkish Education History with his revolutionary innovations in the field of education, his life, his education as an educator and his work as the ministry of education for two terms after the proclamation of the Republic, the regulations he made in the organization of the ministry, the realization and popularization of the alphabet revolution. The extraordinary efforts on the subject and, within this scope, efforts in the opening and dissemination of the nation's schools and their contribution to the education system were evaluated by using the scientific studies, books written and official documents. Key Words: Mustafa Necati, Ministry of Education, Educational Philosophy