10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.1140
Ülkemizde bilim kültürünü toplumda yaygınlaştırmak adına adımlar atılmakta, çeşitli kurum ve kuruluşlarca bilimsel içerikli çalışmalara ve
projelere destekler sunulmaktadır (Tatlı ve Eroğlu, 2021). Desteklediği çalışmalar ile bu hususta en çok dikkat çeken kurumlardan bir tanesi
de şüphesiz ki Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu [TÜBİTAK]’dur. TÜBİTAK Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Kapsayıcı
Toplum Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında çeşitli projelere destek sunmaktadır. Özel gereksinimli bireylere yönelik ilk çağrı
metni 2022/1 olan destekleme programı kapsamında desteklenmeye hak kazanan projelerden bir tanesi de “Öğrenciden Öğretmene Kapsayıcı
Yaşantılar” projesidir.
Bu çalışmanın amacı, TÜBİTAK 4008 projesine katılan öğrencilerin proje sürecinin tamamı ve projede gerçekleştirilen etkinlikler ile ilgili
görüşlerini ortaya koymaktır. İlgili proje öğrenciler ve öğretmenler olmak üzere iki aşamalı olarak tasarlanmıştır. Bu çalışmada projenin
öğrencilere yönelik gerçekleştirilen aşaması ele alınmıştır. İlgili projede Sivas Cumhuriyet Üniversitesi yerleşkesi ana mekan olarak belirlenmiş
proje süresince öğrencilerin tümel gelişim alanlarının desteklenmesi amacıyla farklı mekanlara geziler de gerçekleştirilmiştir. Bu amaç
doğrultusunda hafif düzey zihinsel yetersizliği olan özel eğitim sınıfına devam eden 10 adet ortaokul öğrencisinin proje süresince katıldıkları
her bir etkinlik ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğrenci günlükleri kullanılmıştır.