6. Uluslararası 10. Ulusal Ebelik Öğrencileri Kongresi, Sivas, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2019, ss.617-625
Giriş ve Amaç: Bireylerin psikolojik sağlamlığı ve iyi oluşları evlilik yaşantısı gibi yeni durumlara uyum
sağlayabilme yeteneğini etkiler. Araştırmada üniversite son sınıf öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumlarının
psikolojik iyi oluş ve psikolojik sağlamlık düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı türdeki araştırmanın örneklemini bir üniversitenin fakülte ve yüksekokullarında öğrenim
gören son sınıf öğrenciler oluşturmuştur. Verileri Kişisel Bilgi Formu, İnönü Evlilik Tutum Ölçeği, Psikolojik İyi
Oluş Ölçeği ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 22.85±2.28’dir. Evliliğe ilişkin tutum ölçeği puan ortalaması 73.76±19.11,
psikolojik iyi oluş ölçeği 39.71±11.38, psikolojik sağlamlık ölçeği ise 18.37±3.58’dir. Evliliğe ilişkin tutum ölçeği
ile psikolojik iyi oluş (r=0.288; p=0.000) ve psikolojik sağlamlık ölçeği puan ortalamaları (r=0.200; p=0.000)
arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır. Öğrenim görülen alana ve akademik başarısını
algılamaya göre evliliğe ilişkin tutum; kendine güvenme durumuna göre psikolojik sağlamlık; kendini yalnız
hissetme, karar verme ve kendine güvenme durumuna göre psikolojik iyi oluş ölçeği puan ortalamaları arasında
istatistiksel olarak anlamlı fark vardır (p<0.05).
Sonuç ve Öneriler: Üniversite son sınıf öğrencilerinin evliliğe ilişkin tutumları, psikolojik iyi oluş ve sağlamlık
düzeyleri ortalamanın üzerindedir. Psikolojik iyi oluş ve sağlamlık düzeyleri arttıkça evliliğe ilişkin tutumları da
artmaktadır. Sağlık alanında öğrenim gören ve akademik başarısını iyi olarak algılayan öğrencilerin evliliğe ilişkin
tutumları daha yüksektir. Kendine her zaman güvendiğini belirten öğrencilerin psikolojik sağlamlık, kendini hiçbir
zaman yalnız hissetmeyen, ailesine danışarak kararlarını veren ve kendine her zaman güvendiğini belirten
öğrencilerin psikolojik iyi oluş düzeyleri yüksektir. Öğrencilerin psikolojik yönden güçlenmelerini sağlayacak
çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Öğrenci, evliliğe ilişkin tutum, psikolojik iyi oluş, psikolojik sağlamlık
Introduction and Objective: Psychological strength and well-being of individuals affect their ability to adapt to
new situations such as marital life. The aim of this study was to investigate the relationship between senior students'
marital attitudes and levels of psychological well-being and resilience.
Methods: This descriptive study’s sample consisted of senior students studying at faculties and colleges of a
university. Data were collected by using Personal Information Form, İnönü Marriage Attitude Scale, Psychological
Well-being Scale and Brief Resilience Scale.
Results: The mean age of the students was 22.85±2.28. The mean score of the marriage attitude scale was
73.76±19.11, the psychological well-being scale was 39.71±11.38, and the resilience scale was 18.37±3.58. A
statistically significant correlation was found between the marriage attitude scale mean score and mean scores of
psychological well-being scale (r=0.288, p=0.000) and resilience scale (r=0.200, p=0.000). There was a
statistically significant difference between the mean scores of marriage attitude scale according to the area of study
and perception of academic achievement, between resilience scale mean scores according to self-confidence and
between psychological well-being scale mean scores according to feeling alone, decision making and selfconfidence
(p<0.05).
Conclusion and Recommendations: Marital attitudes, psychological well-being and resilience levels of senior
students’ were above the average. As psychological well-being and resilience levels increased, students’ attitudes
towards marriage increased. Students who studied in the field of health and perceive their academic success as
good were more likely to have a higher attitude towards marriage. Resilience levels of students who had always
self-confidence, and psychological well-being levels of students who never felt lonely, who made decisions
consulting with their family and who had always self-confidence were higher. It is recommended that studies
should be carried out to ensure that students are empowered psychologically.
Key Words: Student, marital attitude, psychological well-being, resilience