Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliklerinin İncelenmesi


Bircan M. A., Erden Ü.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.465

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.465
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada ilkokul sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinlikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu basit kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 243 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri Çelik (2020) tarafından geliştirilen “Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma verileri; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve Anova testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinliklerinin çok düşük olduğu bulgusu elde edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinliklerinin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı olarak farklılık göstermediği; web 2.0 araçları ile ilgili eğitim alma değişkenine göre ise anlamlı farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir.