20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, ss.465
Bu araştırmada ilkokul sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinlikleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu basit
kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 243 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma
verileri Çelik (2020) tarafından geliştirilen “Web 2.0 Araçları Kullanımı Yetkinliği Ölçeği” ile
toplanmıştır. Araştırma verileri; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve Anova testleri
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı
yetkinliklerinin çok düşük olduğu bulgusu elde edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda sınıf
öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımı yetkinliklerinin cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine
göre anlamlı olarak farklılık göstermediği; web 2.0 araçları ile ilgili eğitim alma değişkenine göre ise
anlamlı farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir.