Fen Bilimleri Eğitiminde Mobil Teknoloji Destekli Uygulamalar


Creative Commons License

Güngör Seyhan H., Okur M.

Eğitimde Güncel Araştırmalar, Prof. Dr. Şehriban KOCA, Dr.Öğrt.Üyesi Mehmet Şaban AKGÜL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.477-492, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Gece Kitaplığı
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.477-492
  • Editörler: Prof. Dr. Şehriban KOCA, Dr.Öğrt.Üyesi Mehmet Şaban AKGÜL, Editör
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Mobil öğrenme ortamını kullanmak, öğrencilere bilgiye istedikleri zaman ve istedikleri yerden erişme fırsatı vermesi, örgün ve yaygın ortamlarda öğrenmeyi birbirine bağlamakla mümkün olacaktır, böylece sınıfta ya da laboratuvarda sorgulayıcı öğrenme gerçekçi ortamlarda da devam ettirilebilir ya da kişisel, örgün olmayan öğrenme örgün eğitim için bir kaynak olarak kullanılabilecektir. Bu nedenle bazen öğrenme araçlarından biri olarak eleştirilen, boyut ve özellikler bakımından gelişen mobil cihazlar son zamanlarda yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmış ve öğrenme ortamlarının etkinliğini artırmıştır. Plan ve programlar hazırlanırken mobil teknolojilerin bir hedef değil, bir araç olarak benimsenmesi daha etkin bir kullanım sağlayacaktır.

Using the mobile learning environment will be possible by giving students the opportunity to access information whenever and wherever they want, by linking learning in formal and non-formal environments, so that inquiry learning can be continued in realistic environments in the classroom or laboratory, or personal, non-formal learning can be a resource for formal education. can be used as For this reason, mobile devices, which are sometimes criticized as one of the learning tools and have developed in terms of size and features, have recently been used intensively and increased the effectiveness of learning environments. Adopting mobile technologies as a tool, not a target, while preparing plans and programs will ensure a more effective use.