1. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, BÜKREŞ, Romanya, 5 - 07 Mayıs 2023
Matematik
insanoğlunun dünyayı anlaması, anlamlandırması, onun ilkelerini keşfederek
kendi hayatını kullanmasını sağlayan en önemli araçlardan biridir. Matematiği
insanoğlu var olduğu günden bugüne bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde
hayatında kullanmaktadır. Matematik eğitimi ise farkında olunarak ve daha üst
düzeyde bir matematiğin hayatın içine alınmasını sağlamaktadır. Matematik
eğitiminin önemi ve gerekçeleri herkes tarafından kabul edilmekle birlikte
istenilen düzeyde gerçekleştirildiğini söylemek oldukça zordur. Bunun birçok
sebebi bulunmakla birlikte başlıcaları; matematiğin öğrenilmesinin zor olması, öğrencilerin
derse karşı önyargıları, derste kullanılan yöntem ve tekniklerin uygun
olmaması, öğretim programlarındaki yetersizlikler, öğretmenlerden kaynaklanan
hatalardır. Öğrenciler farklı nedenlerden kaynaklı olarak derse karşı olumlu ya
da olumsuz tutum sergilemektedir. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin
matematik dersine yönelik tutumlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden 208
(96 kız-112 erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri
Baykul (1990) tarafından geliştirilen “Matematik
Tutum Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. 30 maddeden oluşan ölçek tek
faktörlü bir yapıdadır. Ölçek geliştirme çalışmasında güvenirlik .96 bu
çalışmada ise .91 olarak hesaplanmıştır. Araştırma verileri SPSS paket
programında normallik varsayımı karşılandığı için parametrik testler
kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında öğrencilerin matematik
tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba düzeyi değişkenlerine göre
anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir (p<.05).