Günümüz mekânsal sorunları göz önüne alındığında mekânsal düşünebilme becerisi ve bunun gelişimi için mekânın temsil aracı olan haritalar çok önemlidir. Araştırmanın amacı coğrafya öğretiminde mekânsal düşünme becerisinin gelişmesinde haritaların önemini disiplinler arası bir anlayışla incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu mekânsal düşünme becerisi üzerine yazılmış tezler, makaleler, toplantı raporları ve kitaplar oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup veriler doküman incelemesi yolu ile toplanmıştır. Araştırmada mekân, mekânsal düşünme, mekânsal düşünme becerisi, mekânsal düşünme becerisinin önemi gibi kavramlar ve mekânsal düşünme becerisinin gelişiminde haritaların nasıl etkili olduğu açıklanmıştır. Haritaların mekânsal düşünme becerisinin gelişmesindeki rolü harita unsurları olan başlık, lejant, ölçek, koordinat sistemi ve yön oku bakımından ayrı ayrı ele alınmıştır. Araştırmada literatür taraması sonucunda toplanan veriler betimsel tarzda analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgulara göre mekânsal düşünmenin erken yaşlarda başladığı, mekânsal düşünmenin gelişiminde haritaların mekânın temsil araçları içerisinde en önemlisi olduğu, harita unsurları, haritaların kartografik özellikleri ve harita okumanın mekânsal algıyı ve mekânsal düşünmeyi etkilediği tespit edilmiştir. Haritalar okunurken okuyucu ile harita arasında geometrik bir uyumun olması gerektiği, mekânın analizi yapılırken kapsamlı mekânsal kavramların kullanılması gerektiği, kullanılan projeksiyon yöntemi, koordinat sistemi, öğrencinin yaşına uygun harita seçilmesi, haritalarda kullanılan semboller ve renklerin ahengi gibi faktörlerin mekânsal düşünme becerisinin gelişimini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
Considering today’s spatial problems, maps, which are spatial representation tools, are very important for spatial thinking skills and their development. The aim of the research is to examine the importance of maps in the development of spatial thinking skills in geography teaching with an interdisciplinary understanding. The study group of the research consists of theses, articles, meeting reports and books written on spatial thinking skills. The research is a qualitative research and the data was collected through document review. In the research, concepts such as space, spatial thinking, spatial thinking skills, the importance of spatial thinking skills and how maps are effective in the development of spatial thinking skills are explained. The role of maps in the development of spatial thinking skills is discussed separately in terms of map elements such as title, legend, scale, coordinate system and direction arrow. The data collected as a result of the literature review in the research was analyzed descriptively. According to the findings of the research, it was determined that spatial thinking starts at an early age, maps are the most important representation tools of space in the development of spatial thinking, map elements, cartographic features of maps and map reading affect spatial perception and spatial thinking. It has been concluded that there should be a geometric harmony between the reader and the map when reading maps, that comprehensive spatial concepts should be used when analyzing space, that factors such as the projection method used, the coordinate system, the selection of a map appropriate for the student’s age, the harmony of symbols and colors used in maps affect the development of spatial thinking skills.