MIDI TABANLI MÜZİK YAZILIMLARININ MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLİRLİLİĞİ VE İHTİYAÇLARI KARŞILAYABİLME YETERLİLİĞİ


Karaönçel A., Çelik S.

Sanat ve İnsan Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.55-66, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2021
  • Dergi Adı: Sanat ve İnsan Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.55-66
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde teknolojinin geliimi eitim alanını büyük ölçüde etkisi altına almıtır. Akıllı tahtaların okullarda yaygın olarak kullanılmaya balanılması sonrasında her branın kendine özgü ders anlatım modeli olumutur. Derslerde kullanılan materyaller çaa ayak uydurarak dijital dönüüme uramıve akıllı tahtalar üzerinde kullanılabilir hale gelmitir.

Bu çalımada, ortaöretim kurumlarındaki müzik derslerinin, MIDI tabanlı müzik yazılımları kullanılarak ilenilmesinin örenci üzerindeki etkileri aratırılmıtır. Tarama aratırması modeli ve anket teknii kullanılan çalımada, aynı kademede örenim gören iki grup örenciye farklı öretim yöntemleri ile müzik eitimi verilmitir. lk gruptaki örencilere geleneksel ders anlatım yöntemi ile müzik eitimi, ikinci gruptaki örencilere ise MIDI tabanlı müzik yazılımları içerisinden seçilmiolan Finale, Ear Master ve Cubase yazılımları ile oluturulan ders materyalleri ile müzik eitimi verilmive anket teknii kullanılarak örencilerden dönüt alınmıtır.

Aratırma sonuçlarında, notaların porte üzerindeki yerleri, nota-sus deerleri, ritim kalıpları, tartımlar, parçaların bona-solfejlerinin Finale yazılımı ile öretilebildii, 7. sınıf müzik ders kitabından seçilen parçalarda geçen aralıkların Ear Master yazılımı ile öretilebildii, 7. sınıf müzik ders kitabından seçilen parçaların öretimi ve tekrarının Cubase yazılımı ile yapılabilecei, örencilerin yanlarında öretmen olmadan çalıabilmeleri, örencilerin aralık çalımalarında verilen seslerin doru veya yanlıolduunun tespitinin müzik yazılımları aracılıı ile yapılabildii, derslerdeki çalımaların akıllı tahta üzerinde kaydedilmesi ve bu dosyaların gerektii zamanlarda örenciler tarafından tekrar kullanılabilir olmasının örenmeye yardımcı olduu tespit edilmitir. 

Today, the development of technology has greatly influenced the field of education. Following the widespread use of smart boards in schools, a lecture model unique to each branch has been formed. The materials used in the lessons have been transformed digitally by keeping up with the times and have become available on smart boards.

In this study, the effects of teaching music lessons in secondary education institutions, using MIDI based music software on students were investigated. In the study, in which survey research model and questionnaire technique were used, music education was given to two groups of students studying at the same level with different teaching methods. The students in the first group were given music education with the traditional lecture method, and the students in the second group were given music education with the course materials created with the Finale, Ear Master and Cubase software selected among MIDI-based music software, and feedback was received from the students using the questionnaire technique.

In the research results, it has been detected that the places of notes on the stave, note-rest values, rhythm patterns, weighings, bona-solfege of the pieces can be taught with Finale software, the intervals in the pieces selected from the 7th grade music textbook can be taught with Ear Master software, the teaching of the pieces selected from the 7th grade music textbook and repetition can be done with Cubase software, and it has been determined that students can work without a teacher with them, it is possible to determine whether the sounds given by students in interval studies are true or false by some music software, and the recording of the works in the lessons on the smart board and the re-use of these files by the students when necessary helps the learning.