18. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Sakarya, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2020, ss.229
Ekonomiyi canlandıran unsurların başında turizm gelir. Küreselleşen dünyada turistler farklılık arayışına
girmişlerdir. Kültürel çekicilik sadece deniz, kum, güneş öğeleri olmaktan sıyrılmıştır ve insanlar kırsal
alanlara yönelmiştir. Destinasyonların çekiciliğini mutfak kültürü zenginleştirir. Gastronomi turizmi denildiğinde
akla gelen kentlerin başında Gaziantep ili gelmektedir. Gaziantep coğrafi olarak tarihi ticaret
yollarında bulunması ve aynı zamanda birçok medeniyete ev sahipliği yapmasından dolayı mutfağı oldukça
zengin ve lezzet yelpazesi geniştir. Yöresel ürünlerinde birçok kültürün izlerini taşır. Bu bağlamda bu
çalışma ile mutfak kültürünün tanıtılması, yöresel yiyeceklerin markalaşması hedeflenmiştir. Veri toplama
yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği tercih edilmiştir.
Araştırma sorularından yola çıkarak hazırlanan formda açık uçlu sorulara yer verilmiştir. Araştırma 9-15
Temmuz 2019 tarihinde Gaziantep ilinde turizm işletme belgeli 10 lokantada üst düzey yöneticilerle, araştırmacı
tarafından yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak yapılmıştır. Yöneticilere Gaziantep yöresine ait
yemeklerin mönülerde bulunma düzeyi ve müşterilerin bu yiyeceklere olan talebi aynı zamanda sıklığını
öğrenme amacıyla sorular yönetilmiştir.
Anahtar kelimeler: Yiyecek İçecek İşletmeleri, Gastronomi, Yöresel Mutfak, Gaziantep.