Gelişen teknolojiyle birlikte insan hayatına giren sosyal medya uygulamaları yaygın kullanım alanı bulmuştur. İletişimi kolaylaştırması beklenen bu uygulamalar zamanla insanın özel hayatına ilişkin bilgilerin de paylaşıldığı bir ortam haline gelmiştir. Daha görünür olmak, beğeni ve takipçi sayısını artırmak gibi amaçlarla paylaşılan özel içeriklerin zamanla bireyin mahremiyetini ihlal edebileceği söylenebilir. Yaşanan bu olumsuz durum birçok insanı etkilediği gibi ilahiyat fakültesinde öğrenim gören öğrencileri de etkilemektedir. Araştırmada ilahiyat fakültesi öğrencilerinin sosyal medyadaki mahremiyet algıları incelenmiştir. Bu amaçla öğrencilerin kendi mahremiyetinin bilincinde olma düzeyleri, ifşa, gözetim farkındalığı ve mahremiyet ihlallerine yönelik tepkileri ele alınmıştır. Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada örneklem grubu Sivas Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin mahremiyet bilincinin ortalamanın üzerinde çıktığı araştırmada diğer boyutlar ise ortalama düzeyinde ya da daha alttadır. Öte yandan bağımsız örneklemlere ilişkin bulgulara göre; ifşa faktörü dışında gözetim, farkındalık, tepki, kendi ve başkaları bilinci faktörlerinde katılımcıların bağlantı türüne göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
Social media applications that have entered human life with the developing technology have found widespread use. These applications, which are expected to facilitate communication, have become an environment where information about the private life of individuals is shared over time. It can be said that private content shared in order to be more visible and increase the number of likes and followers may violate the privacy of the individual. This negative situation affects many people as well as students studying at the faculty of theology. In the study, the perception of privacy in social media of theology faculty students was examined. For this purpose, students' awareness of their privacy, awareness of disclosure and surveillance, and their reactions to privacy violations were discussed. In the study in which descriptive research model was used, the sample group consisted of students studying at Sivas Cumhuriyet University Faculty of Theology. In the study in which students' privacy awareness was above the average, other dimensions remained at the average level or below the average. On the other hand, according to the independent sample findings; There was no significant difference in the factors of surveillance, awareness, reaction, self and awareness of others according to the connection type of the participants, except for the explanation factor.