Education Sciences, cilt.6, sa.2, ss.1436-1452, 2011 (ESCI)
Araştırmada kuantum
fiziği belirsizlik ilkesi ve onunla ilişkili kavram yanılgıları belirleyerek,
bu yanılgıların giderilmesinde ve doğru kavramların oluşturulmasında hibrit
öğretim modelinin etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmada,
“eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen” kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini oluşturan 36 öğrencinin ilk yarısına, deney grubunu olarak, hibrit
öğretim modeli, ikinci yarısına ise kontrol grubu olarak, geleneksel öğretim
modeli uygulanmıştır. Veriler 8 sorudan oluşan “Belirsizlik İlkesi Görüşme
Formu (BİGF)” kullanılarak toplanmıştır. Deney ve kontrol grubundan seçilen
beşer öğrenciyle BİGF kullanılarak yaklaşık 45 dakika süren görüşmeler
yapılmıştır. Ortaya çıkan kavramlar ve kavram yanılgıları, Schrödinger
dalgalarının fiziksel anlamı, belirsizlik ilkesi ve konum-momentum belirsizliği
olarak üç başlıkta toplanmıştır. Hibrit öğretim modelinin geleneksel öğretime
göre kavram yanılgılarını gidermede ve doğru kavramların oluşturulmasında daha
etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.