INVESTIGATION OF ATHLETES' CONFIDENCE IN THEIR PREFERRED SPORTS BRAND


Creative Commons License

Yurtsızoğlu Z., Akgül K. A., Avcu E. Ç.

9. INTERNATIONAL GAP SUMMIT SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Adıyaman, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2022, ss.113

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Adıyaman
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.113
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Spor ekonomisi; kulüpleri, seyircisi, mal ve hizmet sunan işletmeleri ile büyümeye devem etmektedir. Bu devasa büyüklüğün içinde yer alan işletmeler, daha büyük paya sahip olabilmek için rekabet halindedir. Rekabet durumunda akılda kalmanın, kabul edilebilmenin ve pazarda büyük yere sahip olabilmenin önemli adımlarından biri de markalaşmaktır. Birçok spor ürünü markalaşma sürecinde müşterinin güven sorunu ile karşı karşıya kalabilir. Spor işletmelerinin markalaşmak dışındaki bir diğer amacı da, markalarına güvenen bir tüketici kitlesine sahip olabilmektir. Markalarına güveni sağlayan işletmeler, uzun dönemde endüstri içinde yer almayı garanti altına almış olurlar. Bu çalışma spor endüstrisi içinde tüketici konumunda olan ve bireysel sporlarla uğraşan sporcuların kullandıkları markaya güvenlerini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Badminton müsabakalarına katılan 100 sporcu üzerinde yapılan araştırmada “Marka Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Sporcuların kullandıkları markalara güvenleri yüksek (41,30) bulunmuştur. Badminton sporcularının en fazla tercih ettikleri markaların, Nike ve Yonex olduğu tespit edilmiştir. Puma ve Yonex kullanan sporcuların kullandıkları markaya güveni, diğerlerine göre daha yüksektir. Spor bilimleri fakültesinde okuyan öğrencilerinin marka güven düzeyleri, diğer fakültelerde okuyan öğrencilerden yüksektir. Çalışmanın spor işletmelerine katkı sunacağı düşünülmektedir.  

Sports economy; continues to grow with its clubs, audience, and businesses offering goods and services. Businesses in this huge size are in competition to have a bigger share. Branding is one of the important steps of staying in mind, being accepted and having a big place in the market in a competitive situation. Many sports products may face the customer's trust problem during the branding process. Another purpose of sports businesses other than branding is to have a consumer audience that trusts their brands. Businesses that provide trust in their brands ensure their long-term involvement in the industry. This study was conducted to analyze the trust of the athletes who are consumers in the sports industry and who are engaged in individual sports."Brand Confidence Scale" was used in the research conducted on 100 athletes participating in badminton competitions. As a result of the research, it was found that the athletes' confidence in the brands they use was high (41,30).It has been determined that the brands most preferred by badminton players are Nike and Yonex. Athletes using Puma and Yonex have higher trust in the brand they use than others. The brand trust levels of the students studying in the faculty of sports sciences are higher than the students studying in other faculties. It is thought that the study will contribute to sports businesses.