ANATOLIAN 8TH INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2021, ss.389-397
Tarih boyunca kadın bir yandan hedef kitle olarak bir yandan da ikna edici bir unsur olarak
reklamda kullanılmıştır. Bu bağlamda hem bir tüketim nesnesi olarak hem de ikna edici bir
unsur olarak kadın bedeni reklamların vazgeçilmez unsurlarından birisi olduğu k abul edilebilir.
Tarihsel bağlamı çerçevesinde kadın bedenin reklamda kullanılış biçimi ilgili olduğu dönemin
baskın bakış açısını da yansıtan bir belge niteliğindedir. Bu çalışmada bir tüketim nesnesi ve
ikna edici bir unsur olarak kadına reklamlar çerçevesinden bakılarak eleştirel bir bakış açısıyla
açıklanmaya çalışılmıştır. Bu açıdan reklamın gelişimi ve değişimine paralel olarak kadın
bedeninin reklam içeriğinde kullanılış şekli ve biçiminin de farklılaştığı söylenebilir. Ayrıca
reklamın ait olduğu dönemde kadına ilişkin toplumsal kodları yansıtan bir araç olduğu
söylenebilir