KADIN BEDENİNİN BİR TÜKETİM NESNESİ VE İKNA EDİCİ UNSUR OLARAK REKLAMLARDA KULLANIMI


Çetinkaya A., Darıcı S.

ANATOLIAN 8TH INTERNATIONAL SOCIAL SCIENCES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2021, ss.389-397

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Diyarbakır
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.389-397
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Tarih boyunca kadın bir yandan hedef kitle olarak bir yandan da ikna edici bir unsur olarak reklamda kullanılmıştır. Bu bağlamda hem bir tüketim nesnesi olarak hem de ikna edici bir unsur olarak kadın bedeni reklamların vazgeçilmez unsurlarından birisi olduğu k abul edilebilir. Tarihsel bağlamı çerçevesinde kadın bedenin reklamda kullanılış biçimi ilgili olduğu dönemin baskın bakış açısını da yansıtan bir belge niteliğindedir. Bu çalışmada bir tüketim nesnesi ve ikna edici bir unsur olarak kadına reklamlar çerçevesinden bakılarak eleştirel bir bakış açısıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Bu açıdan reklamın gelişimi ve değişimine paralel olarak kadın bedeninin reklam içeriğinde kullanılış şekli ve biçiminin de farklılaştığı söylenebilir. Ayrıca reklamın ait olduğu dönemde kadına ilişkin toplumsal kodları yansıtan bir araç olduğu söylenebilir