Çocuklu Ailelerin Tatil Yeri Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi: Sivas İli Şehir Merkezinde Bir Uygulama


YEMEZ İ., KARACA Ş.

AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.19, ss.201-225, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 19
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: AVRASYA Uluslararası Araştırmalar Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.201-225
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Turizm endüstrisi, dünyanın gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinin birçoğu için büyük ekonomik ve istihdam avantajları sağlamaktadır. Aileler ise turizm endüstrisi için geniş ve büyüyen bir pazarı temsil etmektedir. Bu çalışmanın amacı 0-12 yaş grubu çocuk sahibi ailelerin tatil yapacakları konaklama yerini seçmelerinde etkili olan faktörleri belirlemek ve bu faktörlerin demografik değişkenlere göre karşılaştırmasını yapmaktır. Bu amaçla Sivas ili şehir merkezinde yaşayan, kolayda örnekleme yoluyla belirlenmiş 291 kişi ile yüz yüze anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Çalışmada elde edilen verilere ilk olarak Açıklayıcı Faktör Analizi uygulanmış ve 36 maddeden oluşan 6 faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu faktörler Çocuk Ekstraları, Güvenlik‚ Çocuk Aktiviteleri‚ İşletmenin Konumu‚ Restoran Hizmetleri ve Genel Konaklama Hizmetleri şeklinde adlandırılmıştır. Daha sonra bu faktörlerin cinsiyet, medeni durum ve tatil amacı gibi demografik değişkenlere göre karşılaştırılmasında Bağımsız Örneklemler T testi kullanılmıştır. Ayrıca faktörlerin yaş, eğitim düzeyi, aylık ortalama gelir, meslek türü, tatile çıkma sıklığı, tercih edilen pansiyon, aracı kuruluş ve ortalama kalış süresi‛ gibi değişkenlere göre karşılaştırılmasın Tek Yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Buna göre faktörler bazı demografik değişkenlere göre farklılaşırken, bazılarına göre ise değişmemektedir. Turizm endüstrisi, dünyanın gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerinin birçoğu için büyük ekonomik ve istihdam avantajları sağlamaktadır. Aileler ayrıca turizm endüstrisi için geniş ve büyüyen bir pazarı temsil etmektedir.
The tourism industry provides great economic and employment benefits for many of the world's developed and developing countries. Families represent a large and growing market for the tourism industry. Family tourism increases the importance given to supporting family togetherness, keeping family bonds alive and creating family memories. The aim of this study is to determine the factors which are effective in choosing the accommodation families with children 0-12 years and to compare these factors according to demographic variables. For this purpose, data were collected with face-to-face survey technique with 291 people living in the city center of Sivas province. Explanatory Factor Analysis was applied to the data obtained in the study and a 6-factor structure consisting of 36 items emerged. These factors are called Children's Extras Security, Children's Activities, Location of the Business, Restaurant Services and General Accommodation Services. Then, Independent Samples T test was used to compare these factors according to demographic variables such as gender, marital status and holiday purpose. In addition, one-way ANOVA test was used to compare factors such as age, education level, monthly average income, type of occupation, vacation frequency, preferred board, intermediary institution and average stay duration. Accordingly, the factors differ according to some demographic variables, while others do not change.