Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.7, sa.1, ss.393-412, 2021 (Hakemli Dergi)
2020’nin ilk aylarından itibaren, yeni tip koronavirüs Covid-19 salgınıyla yüzleşmekteyiz.
Dünya Sağlık Örgütünün pandemi ilan etmesine neden olan salgın, başta eğitim olmak üzere,
birçok alanı olumsuz etkiledi. Birçok ülke, yüz yüze eğitime ara verdi ve öğretimi uzaktan
eğitim araçlarıyla sürdürmeye çalıştı. Eğitim kurumlarının hazırlıksız yakalandığı bu süreçte,
uzaktan eğitim uygulamasında birçok sorunla karşılaşıldı. Sözü edilen sorunların başında
dijital “erişim” probleminin geldiği belirtildi. Yaşanan bu tür sorunlarla birlikte, ilgili alan
uzmanları pandemi sürecinin eğitim sisteminin dönüşmesi bağlamında yeni fırsatları da
beraberinde getirdiğini öne sürdü. Bu araştırmanın ulaştığı sonuca göre, sözü edilen erişim
problemlerine rağmen, pandemi ve benzer süreçlerde eğitimin teknolojiye dayalı uzaktan
eğitim olanaklarından daha fazla yararlanmasının önemli olduğu görülmektedir. Hatta
pandemi sonrası eğitimin planlanmasında dijital araçların daha kullanışlı hale getirilmesinin
bir zorunluluk olduğu ortaya konulmaktadır. Bu sonucun eğitim sisteminde köklü bir
değişime neden olması kaçınılmazdır. Dolayısıyla, uzaktan eğitime uygun esnek öğretim
yaklaşımları, ders içerikleri, materyalleri ve dijital araçlarının bugünden geliştirilmesinde
yarar olduğu söylenebilir. Bu bağlamda, eğitim sisteminde uzun vadede devasa bir dönüşüme
yol açacak dijital çevrimiçi-çevrimdışı uzaktan eğitim alternatif yollar üzerine düşünmek ve
bunlarla ilgili çözüm önerileri geliştirmeye bugünden başlamak zorundayız. Çünkü pandemi
süreciyle başlayan eğitim alanındaki bu küresel dönüşümün etkileri en az dünyada yaşanan
sanayi devrimi kadar önemli görünüyor.