Dijital platformlar, tüketici davranışlarını etkileyen önemli bir pazarlama aracı hâline gelmiştir ve bu platformlarda tüketici deneyiminin kalitesi, tekrar ziyaret niyeti gibi önemli sonuçlar doğurmaktadır. Özellikle dijital ortamlarda, kullanıcı dostu arayüzler, kolay gezinme ve kişiselleştirilmiş içerik gibi unsurlar, olumlu deneyimlere katkıda bulunur. Bu çalışma, dijital deneyim kalitesinin tüketicilerin tekrar ziyaret etme niyetleri üzerindeki etkisini ve tüketici duygu skorlarının aracılık rolünü araştırmıştır. Bu çalışmada, dijital deneyim kalitesinin tekrar ziyaret niyetini hem doğrudan hem de dolaylı olarak duygu skorları aracılığıyla pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Bu sonuç, dijital deneyim kalitesinin tüketici davranışları üzerindeki etkisinin sadece fonksiyonel yönlerden değil, aynı zamanda duygusal yönlerden de kaynaklandığını ortaya koymaktadır. Daha önceki çalışmalar, dijital deneyimin önemli bir sadakat göstergesi olan tekrar ziyaret etme niyetini etkilediğini göstermiş olsa da bu çalışma, dijital deneyim kalitesinin tüketici duyguları üzerindeki etkisini ve bu duyguların tekrar ziyaret niyeti üzerindeki aracılık rolünü açıkça ortaya koyarak literatüre önemli bir katkı sağlamaktadır. Dijital deneyim ve tüketici duygularının, işletmelerin tüketici deneyimini iyileştirme, olumlu duygular uyandırma ve tekrar ziyaret niyetini artırma hedeflerine ulaşmada kritik bir rol oynadığı gösterilmiştir.
Digital platforms have become an important marketing tool influencing consumer behavior, and the quality of the consumer experience on these platforms has important consequences, such as revisiting intention. Especially in digital environments, elements such as user-friendly interfaces, easy navigation, and personalized content contribute to positive experiences. This study investigated the impact of digital experience quality on consumers' revisit intentions and the mediating role of consumer sentiment scores. In this study, it was found that digital experience quality positively influences revisit intention both directly and indirectly through sentiment scores. This result suggests that functional and emotional aspects drive the impact of digital experience quality on consumer behavior. Although previous studies have shown that digital experience affects revisit intention, an important loyalty indicator, this study contributes to the literature by clearly demonstrating the impact of digital experience quality on consumer sentiments and the mediating role of these sentiments on revisit intention. Digital experience and consumer emotions have been shown to play a critical role in achieving businesses' goals of improving the consumer experience, evoking positive emotions and increasing and revisiting intention.