Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, cilt.6, sa.12, ss.101-122, 2015 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıfa isteğe bağlı kaydedilen öğrencilerin bitişik eğik yazı çalışmalarında
karşılaştıkları problemlerin sınıf öğretmenlerince belirlenmesidir. Araştırma, birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokula
isteğe bağlı kaydedilen öğrencilerin bitişik eğik yazma becerisini öğrenirken karşılaştıkları problemlere ilişkin görüşlerini ortaya koyan nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Veri toplamak
aracı olarak Şahin’in (2012) Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler adlı çalışmasında kullandığı “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Anketi” araştırmacılarca geliştirilerek kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen birinci sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Bu
kapsamda sınıfında isteğe bağlı olarak ilkokula kaydedilen öğrencilerin bulunduğu 129 sınıf öğretmeni araştırmanın
örneklemini oluşturmuştur. Veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS paket programıyla yüzde (%) ve frekans (f)
değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; isteğe bağlı olarak ilkokula kaydedilen öğrencilerin bitişik el
yazısı öğrenirken karşılaştıkları problemler incelendiğinde öğretmenler; öğrencilerin hazırlık, harf, kelime ve cümle
yazımı ve genel görünüş aşamasında kısmen problem yaşadıklarını, uygulama zamanı aşamasında ise zorlandıklarını,
bu zorlanmanın erkek öğrencilerde daha fazla gözlemlendiğini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, ilkokula öğrencilerin en fazla hata yaptıkları küçük harfler “f, b, k, s” harfleri, büyük harfler ise “H, D, S, K” harfleri olarak
belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, bu öğrencilerin yazmada zorlandıkları küçük harfler “s, f, r, k” olarak
gözlemlenirken, büyük harfler ise “D, H, G, S” olarak tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, yazımında
en çok karşılaştırılan harfler olarak “b–d”, “r–n”, “m-n” ve “u-v” harfleri olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına
göre araştırmacı ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur.