Bu çalışmanın temel amacı; ilkokullarda uygulanan destek eğitim odası hizmeti uygulamalarına ve özel eğitim gereksinimli öğrencilere katkılarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim döneminde İç Anadolu Bölgesi’ndeki bir ilin merkez ilçesindeki devlet ilkokullarında destek eğitim hizmeti veren 51 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan, 11 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonunda destek eğitim hizmeti veren öğretmenlerin çoğunluğunun herhangi bir eğitim almadıkları; öğretmenlerin çoğunluğunun okulunda destek eğitimi odası bulunduğu görülmüştür. Çalışma sonucuna göre öğretmenler özel eğitim gereksinimli öğrencileri desteklemek ve sınıf seviyesine yükseltmek için değişik zamanlarda destek eğitim hizmeti vermektedir. Öğretmenler destek eğitim hizmetinde başta kitap olmak üzere akıllı tahta, görsel-işitsel, yazılı-sözlü eğitim materyalleri ve dikkat geliştirici materyaller kullanmaktadır. Destek eğitim odası hizmetinde en çok gösterip yaptırma, yaparak yaşayarak öğrenme, anlatım ve soru cevap gibi yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Öğretmenler destek eğitim hizmetinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimine olumlu katkılar sağladığını düşünmektedir. Bununla birlikte destek eğitim hizmetinde birçok sorun yaşanmaktadır. Ayrıca öğretmenler destek eğitim vermenin kendilerine birçok olumlu katkıları olduğunu düşünmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda destek eğitimi veren öğretmenlerin bu konudaki eksiklerini gidermek, mesleki bilgi ve becerilerini artırmak için destek eğitimi ile ilgili hizmet içi eğitim kursları önerilebilir.
The main purpose of this study is to determine the opinions of teachers about the resource room service applied in primary schools and their contributions to students with special education needs. In the study, the phenomenology pattern was used. The study group consists of 51 classroom teachers who provide resource room service in public primary schools in the central district of a province in the Central Anatolian Region during the 2020- 2021 academic year. While determining the study group, criterion sampling was used. A semi-structured interview form consisting of 11 questions prepared by the researchers was used. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis. The results indicated that the majority of teachers who provided resource room service did not have any education although they have a resource room in their schools. Moreover the teachers provide resource room service at different times in order to support students with special education needs and reach them to the grade level. During providing resource room service, teachers use various materials and attention-enhancing materials, especially books. The methods and techniques such as demostration, learning by doing narration and question and answer are mostly employed. The teachers think the resource room service contributes positively to the cognitive, affective and psychomotor development of students. The teachers also think that providing resource room service has many positive contributions to them although there are many problems in it. Based on these results, it may be recommended to provide in-service training on support education.