Rehberlik araştırma merkezlerinde (RAM) kaynaştırma tanısı almış öğrencilerin belirlenmesine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi


Seçil Karamuklu E., Karakoç B., Sarı H.

RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, sa.32, ss.196-211, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışma ile amaçlı, sınıfta kaynaştırma öğrencilerinde bulunanların, öğrencilerin tanınmasında Rehberlik Araştırma Merkezlerinin tanıtılmasının açıklanmasının ortaya çıkarılmasıdır. Bu araştırma, Sivas il merkezinde yer alan ilkokullar içinde sınıfta kaynaştırma öğrencisi olan toplam 20 sınıf öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (vaka çalışması) modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada elde edilen içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; RAM'larda yapılandırılmış tanımlamanın temel ilkelerine göre yapılmadığı ailelerin süresi boyunca müdahale ettiği, sınıf verilerinde tanıma konusunda RAM'larda çalışan görevli personelle yüz yüze görüşemediği, okul yönlendirme servisi veya telefon/mail ile iletişim kurmayı denedikleri, okul rehberlik servisinin çocuğu RAM'a yönlendirme adımında önemli bir etken olduğu ve RAM'ların tanı alan öğrenciyi uygun okullara yönlendirmede okullarla iş birliği içerdiği içeriğin dışına ulaşılmıştır. Genel olarak, RAM'larda görevlileri tanıma ve yerleştirme sırasında okul yönetimi ve öğretmenle iş birliği kurmasının ve öğrenciyi tanımayı sınıf rehber öğretmeninin dersinin alınmasının bir gereklilik olduğu verilere ulaşılmıştır.