Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi, cilt.6, sa.2, ss.1-24, 2025 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, 2021–2025 yılları arasında Türkiye’de eğitim politikaları alanında yazılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik açıdan analizi amaçlanmıştır. Çalışma, belirlenen anahtar kelimeler ve dahil etme kriterleri doğrultusunda Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Ulusal Tez Merkezi verilerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. İçerik açısından uygun bulunan 66 tez araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Tezler; yıl, üniversite, tez türü, danışman unvanı, araştırma yöntemi, veri toplama aracı ve tematik içerik gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Veriler, bibliyometrik analiz tekniğiyle sistematik biçimde çözümlenmiş; frekans ve yüzde dağılımları ile yorumlanmıştır. Bulgulara göre en fazla tez 2021 ve 2022 yıllarında yazılmış; tezlerin büyük çoğunluğu nitel yöntemle yapılandırılmış ve doküman analizi deseni tercih edilmiştir. Tematik olarak eğitim reformları, 2023 Eğitim Vizyonu ve yükseköğretim politikaları öne çıkarken; tezlerin büyük bir kısmı Doç. Dr. unvanlı danışmanlar tarafından yönetilmiştir. Çalışma, 2021 sonrası döneme ilişkin bibliyografik boşluğu doldurarak eğitim politikaları alanındaki akademik yönelimleri ortaya koymakta ve gelecek araştırmalar için yol gösterici bilgiler sunmaktadır.