KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM YETERLİĞİ BAĞLAMINDA ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN ÇOK DİLLİ BECERİLERİ


Creative Commons License

Yolcu F.

SOCIAL SCIENCE DEVELOPMENT JOURNAL, cilt.8, sa.41, ss.15-28, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Kültürlerarası iletişim son yıllarda politika, ticaret, turizm, sağlık, eğitim ve iletişim alanlarında çok önemli bir konuma yükselmiştir. Günümüz üniversiteleri uluslararasılaşma politikalarını akademisyenler ve öğrencilerin kültürel çeşitliliği üzerine kurgulamaktadırlar. Farklılığın içerisinde barındırdığı potansiyel, özgür düşüncenin ve bilimin ilerlemesini kolaylaştırmakta, kültürler arasında iş birliğinin artırılmasına ve dünya barışına önemli katkılar sunmaktadır. İnsanların farklı bir kültür içerisinde yaşarken etkili ve uygun bir iletişim gerçekleştirebilmeleri için kültürlerarası iletişim yeterliği sürecinin başarılı bir şekilde devam ettirilmesi gerekmektedir. Bu süreçte, bireyin ana dili dışında, iletişim kurduğu kültürün dili ve diğer yabancı dillerle ilgili yeterlik durumu, kültürlerarası iletişim yeterliğini etkilemektedir. Bu çalışmada Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde okuyan 41 uluslararası öğrenciyle görüşme yöntemi kullanılarak öğrencilerin çok dilli beceri durumları, kültürlerarası iletişim yeterliği bağlamında betimlenmektedir. Araştırma nitel bir çalışmadır ve görüşülenlerden elde edilen verilerin analizinde maxqda 2020 nitel veri analiz programı kullanılmıştır. Bu çalışma yazarın hazırlamakta olduğu doktora tez çalışması içerisinde yer alan çok dilli beceriler konu başlığından genişletilerek özgün bir çalışma biçiminde tasarlanmıştır. Bu çalışmanın kültürlerarası iletişim çalışmalarına katkı sağlayabileceği, politika yapıcı ve uygulayıcı kurumlara referans olabileceği düşünülmektedir. Anahtar kelimeler: Kültürlerarası iletişim yeterliği, uluslararası öğrenciler ve çok dilli beceriler