Bu araştırma, Covid-19 salgınından sonra Yükseköğrenim kurumlarında zorunlu olarak uzaktan eğitim yöntemine geçilmesiyle Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim yöntemine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde öğrenim gören 200 öğrenciden oluşmaktadır. Tarama modelinin uygulandığı araştırmada “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları cinsiyet, motivasyon türü, not ortalaması, salgından önce bir uzaktan eğitim programında bulunma ve sınıf değişkeni açısından ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları cinsiyet, motivasyon türü, salgın öncesi bir uzaktan eğitim programında bulunma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, not ortalaması ve sınıf değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık göstermektedir. Sonuç olarak öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları genel anlamda olumsuzdur.
This study aims to identify Sivas Cumhuriyet University, German Language and Literature Department students’ attitudes towards distance education system when education provided by Higher Education institutions mandatorily became distance education during the COVID-19 pandemic. The study’s sample consisted 200 students from the German Language and Literature Department. “Personal ınformation Form” and “Attitude towards Distance Education Scale” were used in the study in which the survey model was applied. In the study, students’ attitudes towards distance education were dealt with in terms of gender, motivation type, grade average, being part of a distance education program prior to the pandemic and grade variables in the study. According to the results, there was no significant difference in the students’ attitudes towards distance education in gender, motivation type, being part of a distance education program prior to the pandemic variables. However, there was a significant difference in grade average and grade variables. Students’ attitude towards distance education was negative both in general and in the scale’s advantages and disadvantages sub- dimensions.