Sanat ve Tasarım Dergisi, cilt.0, sa.27, ss.449-471, 2021 (Hakemli Dergi)
Kurumsal kimlik oluşturmanın hem düşünsel hem de tasarım açısından zor bir süreç olduğu
bilinmektedir. Buna karşın, ilgili alan yazın incelendiğinde, sürecin uygulama aşaması olan grafik
tasarımın süreçteki rolü ve bu role bağlı önemini yansıtan çalışmaların olmadığı görülmüştür.
Dolayısıyla, “Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde grafik tasarımın rolü ve önemi nedir?” sorusu
araştırmanın problemini oluşturmuştur. Bu çalışma, “Kurumsal kimlik” oluşturma sürecinde grafik
tasarımın rolü ve bu rolün öneminin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu çalışma, tarama araştırma
yönteminde, doküman analiz araştırma tekniğiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ulaştığı verilere
göre; kurumsal kimlik oluşturmada grafik tasarımcının süreçteki rolü; kurumla ilgili ürün, hedef kitle,
kurum çalışanları ve kurum kültürü olarak özetlenecek unsurlar ile tasarım kurallarının görsel bir
estetikle biçimlendirmesi yönündedir. Bu verilere dayanarak, kurumsal kimlik oluşturma sürecinde
grafik tasarımın, kurumla ilgili tüm değerleri görsel-estetik bir bütünlük içinde yansıtmak gibi zor ve
sorumluğu yüksek bir role sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır