Dalcroze Yaklaşımı ve Erken Çocukluk Müzik Eğitimi için Önerileri


Creative Commons License

Yapalı Y.

Alanyazın, cilt.5, sa.1, ss.57-69, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.59320/alanyazin.1406430
  • Dergi Adı: Alanyazın
  • Sayfa Sayıları: ss.57-69
  • Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Öz: Bu çalışma Emile Jaques - Dalcroze' un önerilerinden hareketle yaklaşımının anlaşılmasına ve (EÇME) erken çocukluk müzik eğitiminin zenginleştirilmesine yardımcı olacak önemli bilgiler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada öncelikle Dalcroze' un yaşamı ve müzik eğitimi yaklaşımı kısaca açıklanmış sonrasında da EÇME’ nin çocuğun tüm gelişim alanlarına yapmış olduğu katkıları yurt içi ve yurt dışı çalışmalarla desteklenerek açıklanmıştır. Son olarak da Dalcroze’ un 1931 yılında 3. Basımı yapılan "Rhythm, Music and Education" isimli kitabının "Music and The Child " bölümünde çocuklara yönelik müzik eğitimi konusunda öğretmenler ve ebeveynler için sunduğu öneriler alanda yapılan bilimsel yayınlarla desteklenerek açıklanmıştır. Çalışmanın odağında, Dalcroze'un yaklaşımıyla ilgili kuramsal bilgiler sunmanın dışında yaklaşımı ebeveyn ve öğretmenler için uygulanabilir eğitim önerileriyle daha anlaşılır kılmak yer almaktadır.  Dalcroze' un önerilerinden hareketle çalışma EÇME’ yi zenginleştirmek, eğitimcilere, öğretmenlere ve ebeveynlere pratik rehberlik sağlamak adına önemli bilgiler sunmaktadır.   

Anahtar Kelimeler: Erken çocukluk müzik eğitimi, müzik ve çocuk, Dalcroze’un müzik eğitimi önerileri.     

 

 Dalcroze approach and recommendations for early childhood music education (ECME)  Abstract: This study has been prepared with the aim of facilitating the understanding of Emile Jaques-Dalcroze's approach and providing important information to enrich Early Childhood Music Education (ECME). Initially, the life and music education approach of Dalcroze are briefly explained, followed by the contributions of ECME to various areas of child development, supported by domestic and international studies. Finally, the recommendations provided by Dalcroze in the "Music and The Child" section of his book "Rhythm, Music and Education," published in its 3rd edition in 1931, regarding music education for children, are elucidated with scientific publications in the field. The focus of the study goes beyond presenting theoretical information about Dalcroze's approach, aiming to make it more comprehensible with practical educational suggestions for parents and teachers. Drawing from Dalcroze's recommendations, the study offers important insights to enrich ECME and provide practical guidance to educators, teachers, and parents. 

Keywords: Early childhood music education, music and children, Dalcroze's music education recommendations