Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 7 - 08 Eylül 2001, cilt.1, ss.550-554
Dünyadaki tüm ülkeler için olduğu gibi ülkemiz için de, bütün zamanlarda en önemli sorun hiç kuşkusuz eğitimdir. Eğitimin de amacı yaşadığı çağı yakalamış ve onun ilerisinde yürüyen bilgiyi istif eden değil, yerinde ve etkili olarak kullanabilen faydalı insanlar yetiştirmek olmalıdır. Oysaki okullarda bilginin nasıl değerlendirileceği üzerinde değil de, nasıl toparlanacağı üzerinde durulmaktadır. İnsanlar öğrendiklerinin çoğunu görsel olarak öğrenirler. Fen Bilimleri de pozitif bilimler olması nedeniyle öğrencilere çevrelerinden somut örnekler verilerek sevdirilmeli, deneyler ve araç gereçlerle çocuğun Fen Bilgisi derslerine bireysel olarak katılımı sağlanmalıdır. Bu çalışmada: ilköğretim 1. kademedeki sınıflarda Fen Bilgisi eğitiminin uygulama aşamasındaki araç-gereç kullanımının durumu, laboratuarın ve deney yapımının yeterli olup olmadığı ve araç-gereç kullanımın öğrenmeye etkisi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Sivas ilinin merkezindeki ilköğretim 1. kademedeki okullara gidilerek Fen derslerine giren 100 sınıf öğretmeni üzerinde uygulanan anket çalışması ile test edilmiştir. Konu deney tekniği ve laboratuar yöntemiyle desteklenerek ele alınacaktır.