ZAMAN YÖNETİM BECERİLERİNİN AKADEMİK BAŞARI İLE İLİŞKİ


Creative Commons License

AKYÜZ M., YILMAZ F. T., ALDEMİR K.

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), cilt.19, sa.73, ss.414-424, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Araştırma, zaman yönetimi becerilerinin akademik başarı ile ilişkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve ilişkisel olarak gerçekleştirilen çalışmaya, bir üniversitenin Hemşirelik bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 562 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrencilerin zaman yönetimi beceri düzeylerinin orta derecede olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik başarı not ortalaması ile Britton ve Glynn (1986) ait Zaman Yönetimi Envanteri’nin zaman planlaması ve zaman harcattırıcılar alt boyutu puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık saptanmazken; akademik başarı not ortalaması yüksek olan öğrencilerin zaman yönetimi uygulamalarının daha iyi olduğu, zamanlarını iyi yönettikleri ve planlamalarında uzun zaman aralığını gözettikleri tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada zaman yönetimi genel ve zaman tutumları alt boyut değişkenlerinin akademik başarı üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar araştırmanın temel amacına uygun olarak hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin akademik başarıyı önemli derecede etkilediği belirlenmiştir.
The aim of this study was to determine the relationship between time management skills and academic success. 562 students studying at the Nursing department of a university who agreed to participate in the study were included in the sample of this descriptive study. The students were found to have moderate level time management skills. While no significant difference could be found between the academic success grade averages of the students and the mean time planning and time consumers sub dimension scores of the Time Management Inventory; the time management applications of the students with an academic success grade average higher were found to be better, and these students were found to manage their time better and plan for longer time ranges. In the regression analysis performed, the variables of time management general score and time attitudes sub dimension score were found to be significant predictors of academic success. The time management skills of nursing students were found to be on a moderate level with time management affecting academic success on an important level.