The Journal of Kesit Academy, cilt.4, sa.13, ss.379-388, 2018 (Hakemli Dergi)
Çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan Ortaokul 6,7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin
kişilik özelliklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmaya lisanslı 308, lisanssız 297 toplam
605 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgiler anketi ve
kişilik özelliklerini araştırmak için 5 faktörlü kişilik envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın
sonuçlarına göre, katılımcıların cinsiyetleri ve spor yapma sıklıkları ile kişilik
özellikleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki vardır (p<0,05). Katılımcıların
cinsiyetlerine göre dışadönüklük, duygusal dengesizlik ve açıklık özellikleri
farklılık göstermektedir. Spor yapma sıklıklarına göre ise dışadönüklük, geçimlilik
ve açıklık özelliklerinde farlılıklar vardır. (p<0,05) Spor yapma sıklığı arttıkça
öğrencilerin dışadönüklük, geçimlilik ve açıklık özellikleri olumlu olarak
artmaktadır.